AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.348

Många ägare, inget att bry sig om?

Hej! Är många ägare på en bil ett tecken på att en bil inte är något att ha. Har hittat en 525:a från 88 i malmö. bilen har haft 14st ägare, 3 olika ägare senaset tre åren. Problemet är att jag inte är någon hejare på bilar, svårt för mig att se om motorn är i topptrim eller inne på sista versen. Så vad har ni för erfarenheter betyder många ägare stora problem eller?

P.S hur kan man se en bils hela ägarhistorik, om man faxar får man ju bara de tre senaste ägarna.
mm bmw i början räknas ju som ägare sen varje bilaffär räknas ju också så de kan bli en del där om man byter in bilar ofta

BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's......

-norrland race crew-
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
BMW räknas inte! Mina föräldrar står som försteägaren på sin bil...

4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste!
Min bil hade 3 ägare. BMW Sverige, BMW Group Stockholm och sen en privatkille som köpte den utan att den rullat en meter.
Tycker att det är lite fel att det reggas ny ägare när BMW själva bara ändrar bilen inom bolaget utan att bilen är inreggad.
Fel 4 ägare, BMW Solna igen där jag köpte bilen
min e30 har haft 24 ägare innan jag köpte den, men den funkar lika bra för det :)

jag är 5:e ägaren på min e36:a (import).

dock på en nyare bil (och lite mer speciella modeller såsom M-bilar,alpina,hartge,schnitzer och liknande) så kan ju antalet ägare vara viktigare! men på äldre bilar så anser jag att det är viktigare att gå efter skicket! om bilen går bra utan några allvarligare fel och inte är rostig så slå till! skall man bara ha den som pendlarbil eller vinterbil så spelar antalet ägare ingen större roll, bara den är i bra skick! blir ju garanterat en e30 igen till nästa vinter :)

jagar man däremot nyare bil så kan ju antalet ägare vara intressantare...

BMW, Bayerische Motoren Werke
många köper ju en bmw för att skoja lite ett halvår eller så.
inte så många som planerar att äga en bil i 3-4år direkt.
µ_bmw_µ
Hej!

Är bilen välskött och dokumenterad är det ingen anledning att oroa sig. Däremot betyder fler ägare som ovan nämnt fler som också provat bilen. Detta kan ju både vara bra och dåligt. När de flesta köper ny bil så vill man ju testa dess gränser vilket kan betyda att bilen är hårdare körd.

Det man bör kika efter vad gäller bilar med många ägare är som med alla bilar, lyssna efter oljud och missljud. Har du någorlunda hum om hur bil och motor ska låta/kännas är det en fördel. I annat fall är det bättre att lägga ut lite mer på en bil som ser fräsch och välhållen ut(helst från äldre ägare)

Mvh Erik

Det är något speciellt med riktiga bilar...
Tack för alla svar, ska försöka ta med mig någon bilkunnig så att min första bmw inte blir någon besvikelse.
cane
Tänk på att leasing reglerna på 80 talet gjorde att många bilar "bollades" mellan ägare. Min gamla E30 87 hade runt ett dussin ägare, vid närmare efterforskning så var det firmor och privatpersoner inom samma sfär sas.
Jo
174
Jockejocke
528i -86
518i -83
320ia Touring
Det är inte antalet ägare som avgör skicket, det är senaste ägaren.
"Gammalt bil ordspråk"

Snart turbo -69
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag skulle vilja påstå att jag har varit i kontakt med de flesta bilfirmor i Malmö och det är skrämmade få som är seriösa....

Är det en firma som säljer bilen så rekommenderar jag att du ska granska bilen mycket kritiskt.

lycka till!

4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.