AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.016

Vad "heter" färgen på M5 E39 fälgarna?

Sida 2 av 2
Impanaz, listpris på motsvarande jobb skulle vara 3000 om jag inte minns fel, de två fälgarna var ganska kantstötta.

Grejen var den att jag hade fått två sprillans fälgar på ena sidan av bilen på försäkringen då jag blev prejad för några år sedan, så jag ville att dom två som suttit på bilen sen den var ny skulle vara lika fint skick så jag skickade med en av dom nya som färgprov och lackade dom två trasiga, jag såg inte skillnad på vilken som var vilken på nån meters avstånd.
Ja
155
Jago
M5 -00
XC90 D5 R-design -11
Maserati Ghibli -95
530dA-05
Fick tillbaka mina fälgar för ett tag sen och är supernöjd. Kan rekommendera Boost Lack i Partille. 1200:- per fälg och jag ser ingen skillnad alls på nyansen.

Fingerspitzgefühl.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Bra tips där! Har kikat på några objekt och fälgarna har alltid sina skönhetsfel. Kan man få det lackat i rätt nyans hos dem är det ju kanon. Känns som ett överkomligt pris om det är bra finish även på sidan av ekrar osv?

M5 E39 i Sverige Länk
Ja
155
Jago
M5 -00
XC90 D5 R-design -11
Maserati Ghibli -95
530dA-05
En liten liten miss på ena fälgen precis bakom ventilhålet.Men det är inget jag klagar över egentligen. Syns inte nu när ventilen är på plats.
Ska även ta dit bilen till våren och få ett pris på omlack av m5:an. Den har rullat 25000 nu och är inte direkt fräsch i lacken längre.

Fingerspitzgefühl.
jo
131
johnstefan
B3s-2004
Mini 1000-75
Har köpt en uppsätning risiga alpina 20" som måste lackas om...
Vad tror ni om arctissiver .samma som bilen...
Jag tänker ...mer stilrent ju färre kulörer...
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
I princip är väl det en crom "candy" som läggs på svart bas- ju flera lager desto mera chrom - ju färre desto svartare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.