AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.421

Plocka ner framskärm?

xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
dags för lite rostlagning.. Med tanke på att de flesta e30 har en tendens att rosta vid golv, "innanför" framskärm osv så tänkte ja plocka ner framskärmen o kolla.. med tanke på att mitt golv är vått så misstänker ja att de är nog där..

men frågan.. hur får man av den.. är det bara att skruva av de skruvar som sitter vid motorhuven eller.. måste ju sitta på andra ställen också.. vill inte vålda o märka att det sedan satt en skruv nånstans..

........ HAHA ;p .....
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Det är relativt lätt att plocka bort skärmarna. Lite jobbigt ifall skruvarna vid innerskärmarna är sönderrostade. Nya kostar dock bara nån 50öring stycket på BMW.

Det sitter först och främst de uppe vid huven på en lång radda. Sen sitter det två st vid framdörren som man först kommer åt när man skruvat loss innerskärmarna. Man måste ha en lååånbg skruvmejsel för dessa och en ficklampa kan vara till bra hjälp. Osså två/tre st framme vid lyset.

Kort o gott. Man märker hur det sitter. Våld är ej nödvändigt!
Tid är väl bra att ha vid rostlagning, så man inte fuskar!
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Tack för det tipset, jag lär snart åka på att byta framskärm på min 318.

-----
Min 525i: Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
www.bildelsimporten.se säljer framskärmar till E30. För 600 eller 700kr. (minns ej exakt). Kostade mig 2500kr att lackera om två st. Bilen blev jättefin efter det så jag tycker nog det var väl värt de pengarna.

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Det var ju inga blodiga priser. Lacka kommer jag nog att göra själv då övrig lack på bilen inte är speciellt fin. Kan inte göra mer än att tvätta och vaxa den för att förlänga livet på den längre. Tack för tipset.

-----
Min 525i: Länk
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
tack för hjälpen stavros.. nu blir de o rostlaga för all de man är värd..
en fråga till bara.. innerskärmarna är det väl bara skruvar som sätter ihop den med framskärmen eller hur. tar man av däcket ser man alla på insidan??

........ HAHA ;p .....
xelerator: precis, du ser skruvarna om du tar av hjulet...

BMW, Bayerische Motoren Werke
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Hurra jag körde sönder halva innerskärmen samt plastskyddet som sitter under motorn idag! SNÖ och åter SNÖ hade tryckt upp hela skiten bland stag och fjäderben! Undrar vad alla dessa plastbitar kan kosta?!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.