|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder. Någon som vet hur många rattvarv respektive bil har original? Någon som har konverterat E30:ans sunkiga styrning till E36-prylar? Svårt? | |
|
Sunkig ? Det är väl inget fel på den ;) |
|
|
Jo, det är ju som att köra buss. :( Har fått för mig att både M3 E30 och vanliga E36 har snabbare styrning och M3 E36 har betydligt mycket snabbare, men det skulle vara intressant att veta HUR mycket. |
|
|
Standard E30 4.1 varv M3 E30 3.5 varv Det är vad jag har för mig att jag har läst. Nåt mer vet jag inte. E36 vet jag inte alls. Kan hålla med om att det lite för mycket rattvrida i en E30. De få E30 bilar som hittat ut i rally-svängen har dom standard utväxling i styrningen? /Anton |
|
| Undra om det går att konvertera till Alfa 75 eller något liknande. De brukar ha runt 2-2.5... Original! | |
|
Det är helt klart någonting att kolla upp. Jag vet att det har varit uppe förr. Men det blev inte så mycket sagt då. Länk /Anton |
|
|
kolla, Länk mycket intressant läsning. "325is..." |
|
| Utmärkt! Tackar för det! | |
|
En servoassisterad styrväxel, måste den användas med servot inkopplat? Kan man helt enkelt avstå från att montera pump och slangar? /Anton |
|
|
Anton: Nej utan drivrem och olja(för servon alltså) ska den funka som en vanlig. Många med E30 och servo gör så. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.