|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
tn |
Men hur ser den ut då..:) T/k för 2-4000 sikiner. Å så detta med besiktningen på en 325 mf bilar...så tråkit å veta att bilen egentligen inte e godkänd med turbon på..:( Inte så roligt om en ivrig polis skulle börja kolla bilen..eller ev vid olycka mm... |
|
TN: inte för att vara dryg eller nåt, men. har du inget vettigt att komma med om det som står i topicen så skriv inte. |
|
| nu har Jimmy hjälp mig massor så det blir nog ett bygge till :-) | |
tn |
hmm? saningen svider. Ä det inte vettit å få en konverterad bmw Turbo Bes? ...ja ja skit samma GOD JuL på er. |
| om vi skulle höja siffran till 25 då? | |
|
allvarligt?? är det ingen duktig som har någon vettig hjälp att komma med tilll grabben? vad jag hört av en polare iaf så har dom på turbocenter gjort en jä****t enkel lösning genom att använda original grenröret och istället för det främre röret svetsat en y-adapter och gjort en 180 gradersböj till flänsen där turbon sitter = billigt det fixar du själv.. köp en mitsubichi td04hl16t eller liknande 2-3k borde du hitta en för.. gav polarn en saab intercooler som han monterade framför kylarn i sin 318is (vet inte om det får plats på 325 dock?) men det var smidigt & en sån hittar man för 500 spänn typ.. köp en original återcirculerande "dump" typ 300kr... angående motorstyrning så har jag för mej att turbocenter har tagit fram ett chip för 325 turbo med spridare och luftmängdmätare från någon annan modell, det dyra är ju att ta fram ett chip nu är det ju bara för dom att bränna ner det åt dej förutsatt att du använder samma "setup" som dom i övrigt men ring och lyssna med dom.. lämna in kolvarna för svarvning om du inte har tillgång till svarv själv, vet inte hur mkt du ska svarva men finns massor här på forumet som gjort det som nog kan hjälpa dej med mått mm.. nu e ja så jä**a trött så ja har säkert glömt nåt så rätta mej gärna men bara på grenröret spar du en hel del pengar iaf, tänkte att du har nåt att gå på iaf... going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
|
om du har en 325 att utgå ifrån kan du köpa lmm och spridare från 535, bara slänga på rakt av. tändningen backar du genom att vrida fördelaren. Då har du soppa till typ 250hk E28 M535i TwinTurbo |
|
|
Finns även grenrör från 525TDS som du kan bygga en adapterplatta till, eller köpa av BMW-Andreas för 2000kr har jag för mig. E28 M535i TwinTurbo |
|
| tack tack | |
|
Her e resept som kanskje funkar. Hva tror ni? Grenrør 1000,- svetsa selv Mitsu 19T 5000,- Megasquirt ca. 1500,- Dyser 1500-2000,- Bensinpumpe 1500,- Dump valve 1000,- Bensintrykk reg. 800,- IC 2000,- 3" avgass 2500,- svetsa selv |
|
|
Glöm inte att du behöver en kraftigare koppling. Sen lär du avlida utan diffbroms (budgetvarianten är ju att svetsa diffen, men det är ingen höjdare på en gatbil). Vidare är ju E30 bromsarna skit redan med originaleffekt... Men jag håller helt med FearThis. Börja med att köra med original grenrör med en egengjord adapter mot turbon. Kostar närapå gratis och fungerar bra. If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Glöm inte att du behöver en kraftigare koppling. Sen lär du avlida utan diffbroms (budgetvarianten är ju att svetsa diffen, men det är ingen höjdare på en gatbil). Vidare är ju E30 bromsarna skit redan med originaleffekt... Men jag håller helt med FearThis. Börja med att köra med original grenrör med en egengjord adapter mot turbon. Kostar närapå gratis och fungerar bra. If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Sorry, beklagar dubbelposten. If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Spiidfriik: En betre koppbling behöver man ja, jag tenkte kun motoren. Svetsat diff e inte morsomt, bilen blir understyrt och den vil steppe i kurvana. Kan man anvenda slik adapter på m50 motoren? (husker inte hur grenrøret ser ut). Hur långt rekker det med slikt adapter? |
|
| Köp kittet som är ute på delar till salu, ett komplett turbokit för 12000:- | |
|
Sperstad, det blir jäkligt tajt med en adapterplatta på m50 spisen har kollat upp det själv på min kärra. Det var iofs med mitt turbo agg. som inte skulle få plats någonstans under kärran. Just e36 (m50) är ju så jävla trånga.. Tomsan: Har själv satt 15.000:- som budget till min kärra. Men då är/blir grenröret (under konstruktion) gratis för mig. Turbon "lurade" jag till mig för 1.000:- av en polare som köpte fel till sin supra... Mitt recept blir SMT6 med mapsenser, tempgivare, och 535 spridare, lite pulande under vinter/våren org. komp, ladda 0,3-0,5 utvärdering av bilen i övrigt, satsa på kopparpackning under nästkommande vinter. Jag har förhoppningar på att komma runt 15.000:- då jag "lånar" en hel del matrieal från jobbet, tryckslangar mm.. Hur som helst lycka till! :-) Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot. |
|
|
sen kan man väl snika loss med andra varianter också. mitsubichi td04hl16t 2-3000kr egensvetsat grenrör 1000kr egensvetsat avgasrör 1000kr (om man tar delar från skroten)? intercooler 500-1000kr från nån saab några extraspridare som styrs av tryckvakter en tryckvakt 200kr på skroten? några spridare 500kr? kan ju köpa flera små begagnade och trycka dit. behöver ju inte vara några 600cc+ spridare. diverse rör och slangar och klämmor 1000kr från skrot om det går om man kör på detta sätt så behöver man väl inte ens pilla på luftmängdmätare och sånt utan det räcker väl med att man låter extraspridarna gå in med hjälp av tryckvakter så att det inte spikar. detta blir totalt 6200-7700kr kan hända att jag är helt ute och cyklar här men jag tror nog att det funkar. jag träffade ju två killar här från forumet som har byggt på 320 resp 325. dom hade snikat uta helvete. svetsat egna grenrör och avgassystem. han med 325 körde utan intercooler. osv. dom hade verkligen inte lagt mycket pengar på sina konverteringar men båda bilarna gick jäkligt bra. |
|
|
nu verkar det rulla på lite i alla fall. turbo " check " ic " check " spridare " check " blir det för stort att mappa med 465cc ??? |
|
|
vafaan.... tryckvakt med kallstartsspridare är väl lite i det snikigaste laget ändå.... bara min åsikt dårå going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.