AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
860

Xbox tips

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Som en julklapp till ungarna hade jag tänk mig att köpa en Xbox då denna lätt kan laddas med filmer och spel och på långreroranv. bak i bilen.
Nu till frågan. Vilket typ av chip skall man välja, X-Bit eller Xecuter? Om Xecuter 2, lite eller pro (vad skiljer dem åt?)
Jag testade vid ett tillfällen en mod. Xbox i bak med 12/220V konverter och det fungerade riktigt bra. Skärmen var dock i minsta laget (5"). Vad kör Ni för storlek på skärm, även märke är intressant ? Anslöt den även till AV-In i mittkonsolen i bak men fick en brusrand mitt på den främre skärmen samt lite grynig bild. Något tips ?

Mvh. Patric

Min(fd.E32)/38:a
Länk
BMWCS #4598
Ki
99
Kimpa328
328 Touring -96
Tjena !!

Kör med Xecuter2 med 120gb HD, har en 7" skärm idag det funkar okej har precis beställt 10,4" på www.importservice.nu

Värt att tänka på:
220v omvandlaren skall gärna vara med SINUS våg eftersom Xboxen e som en dator så gillar inte komponter strömfall

Mvh
Kim
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
Hur mår 12volts skärmar i en nästan 14volts omgivning? Jag funderade på att bygga lite kul i min E32 :)

"sex bakom ratten...gärna

Med vänliga hälsningar Patrik A
Ki
99
Kimpa328
328 Touring -96
14 volt ?? Vad är det för system.

Bilens elsystem är väl 12 volt. rätta mig gärna om jag har fel

ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Ett hett X-box tips är "Project Gotham Racing 2" , i slutet av spelet så kan man köra på Ringen.. HELA ringen!
Grymt skoj :)

Kimpa328: ~14,4 Volt har du i bilen om allt laddar som det ska.

Min 528i Touring
Länk
Ki
99
Kimpa328
328 Touring -96
misstänkte att det var så men det är ju fortfarnade 12 volts system så skärmen med mm. skall klara det
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
kimpa328:

Visst men det handlar ju ändå om 2 volt, det låter inte mycket men prova att blåsa på 2 volt extra på en lysdiod som ska ha 1,2volt....Den lyser inte länge... Det är därför jag undrar.. Du har ju nästan aldrig 12 volt i kablarna i ett elsystem i bilen, det pendlar mellan 9volt(i värsta fall) till 14,4volt då allt är som det ska.

"sex bakom ratten...gärna

Med vänliga hälsningar Patrik A
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.