AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
498

Cd:n spelar inte alla cd:n

Ha
6
Harry Katz
E 46 320d Touring år 2003
Har en ny E46 som inte spelar alla cd:N.Till exempel robbie Williams kan icke spelas.Det är vel någonting att göra med kopieringen av cd:n.
din cd har väl helt enkelt bra smak

Att köra...ja det är kul
Jag har aldrig haft problem med brända skivor. Dock ska man akta sig för budget skivor, dom är iregel svårtlästa av vanliga cd läsare. Jag använder Verbatim.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Håller med Wendtan!

Har aldrig haft problem med brända skivor.

Kolla om det hjälper att gå ner lite i brännarhastighet och använd bra skivor så skall det nog lösa sig!

Jag fick förklarat för mig att "guldskivor" har bäst reflektion/läsbarhet och att skivor med ogenomskinligt färglager på ovansidan gör att reflektionerna/läsbarheten blir bättre.
Sämst reflektion skulle tydligen skivor med grönaktig reflexyta och utan färg på ovansidan vara.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Ha
6
Harry Katz
E 46 320d Touring år 2003
Det som jag talar om är orginal köpta cd skivor .Jag har andra skivor också som inte går att lyssna i bilen .Vi har två BMW E 46 bilar av årsmodell 2003.Båda har samma problem.
Jag har omvända problem i firma bilen: vissa helt nya skivor tvär vägrar den p.g.a. av "kopieringskyddet" men en fin säkerhetskopia gjord i min Philips HiFi CD brännare ( Länk ) fungerar fint.
Personligen gör jag nästan alltid en kopia av mina CD som jag använder i bilarna ( vilket är fullt lagligt, då jag äger orginalet oavsett vad media jättarna tycker och tror....)

Men "HiFi" cd brännare använder sk CD-R Audio skivor som är lite dyrare men ger aldrig problem ( iaf inte än på 4,5 år.....)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.