|
|
|
|---|---|
| Har en 323ia -97:a som rasslar till ett par sekunder vid start. Oftast förekommande om motorn är kall. Någon som vet vad det kan vara? | |
|
Tror innan du får upp oljetrycket till toppen så kan det rassla så och har likadant på min vid kallstart.Men jag använder m-värmare för det mesta då rasslar det inget..mvh dutta |
|
Andie_83 |
Precis som Dutta skriver så är det innan oljetrycket stigit, du har ju hydrauliska ventillyftare. Ha en god jul MVH //Andy |
|
Vilken olja använder du? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Andie_83 |
Vet tyvärr inte vilken olja jag använder, precis köpt bilen. MVH //Andy |
|
Om du byter oljan till en högkvalitetsolja (helst helsyntetisk) kommer troligen ljudet att minska! Har själv upplevt att motorer som tickat lite, har tystnat helt när jag bytt till Valvoline Synpower 5W40. Finna iofs många motsvarande oljor på marknaden som är lika bra! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Om det rasslar är det kanske kedjespännaren som inte fått upp trycket i början. | |
|
Tackar för svaren! Kan kedjespännaren behöva bytas? |
|
|
HEHE. kan va som min gamla toyota celica...rassel rassel rassel.. vet inte vad de var för fel, men den skar efter 8km när den började låta =) -Bajs Mellan Wäxlarna- |
|
| Salmi: Anatar att du även läste att ljudet upphörde efter ett pa sekunder. Att toyotan skar var ju inte oväntat ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.