|
|
|
|---|---|
|
Går det att ändra talstyrningen för navigatorn och telefonen i en E38 (-99) dvs. att kvinnliga rösten talar ett annat språk än Tyska ?? M-Maker | |
| M-Maker: Jag har för mig att talsyntesen sitter i själva GPS-enheten, och därmed inte går att ändra genom en enkel knapptryckning. MKI hade en manlig röst och MKII fick en kvinnlig. Användaren ”Asken” sitter inne med mer detaljerad information om jag inte missminner mig, jag tror han svarade på ett liknande inlägg förut. | |
|
Ok, jag ska leta efter det, "Asken" verkar ha koll på det mesta så jag kanske får ett svar av Honom annars, :). M-Maker |
|
| M-Maker: Jag pratade med Asken för ett tag sedan och då hade han mycket att göra på jobbet så vi får se om han har tid...Lycka till! | |
|
Asken här( Hej Snabel a!) Tackar för de positiva omdömet, faktiskt vad jag vet har snabel a redan svarat på frågan. Jag har inte exakt sakkunskap i ämnet prova BMWs tekniska avdelning, 08-4706000 obs telefontid. Jag har för mig att from 99 kom röststyrning endast i Tyska. From 00 el 01 kunde man välja mellan Ty och engelska. Ring för säkerhets skull. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Jag har pratat med min lokala BMW-verkstad och vi kollade i pärmarna där, det är bara möjligt att ha ett språk programmerat (eng. el. tyska än så länge men fler språk kommer)i styrenheten och det ska stå på boxen vilket språk det är, vi ska kolla på eftermiddagen om det är möjligt att programmera om boxen eller om den måste bytas för varje språk, det är bara att hålla tummarna :) M-Maker |
|
|
Håller tummarna:) Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Tumme ned :(, vi hittade inget i DIS:en om funktioner för att ändra talstyrningen (SES), tydligen så ligger det fast i boxen, än så länge, det kan ju tänkas att det kommer uppdateringar längre fram som det gjorde med tex. halvljusautomatiken på E38 så det är väl bara att öva mer på Tyska uttalen så att "Hon" förstår mig. M-Maker |
|
|
M-maker: Du kan få lyssna när jag gastar på mina tyska leverantörer med megafon. Då händer det saker nedanför Östersjön. Bra ide? Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Asken: He,He ta i utav sjutton så kanske dom vaknar, det verkar rätt så knepigt att det går att få engelskt tal & text i navigatorn, svenska menyer i telefonen utom när man styr telefonen via skärmen då det är engelska som gäller (läser man av SMS står det som rubrik "SMS-Nachrichten) samt tyska i talstyrningen till både telefon och navigatorn, men det kanske är det som är den Europeiska gemenskapen :) M-Maker |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.