|
|
|
|---|---|
foppa21 |
det är ett kluckande ljud i från bak när man kör på små gropig väg. vad kan det vara för fel? är det stötdämparna eller kanske en fjäder som gott av? jag kör en 525 tds-95 |
| Kanske är silentblocken? Eller någon bussning. Kan ju va dämparen med men du tjänner ju om den är dålig om du gungar på bilen lite. | |
| Sorry, *känner. | |
Aldric |
Kluckande ljud = övre stötdämparfästen. Mig vet 98% säkert :( (vart där själv .. ) Team BMW M3 CSN Brahegatan, Borås Länk |
|
Du kan få köpa två st silentblock av mig helt nya..till e34 Ligger en annons inne på powerbörsen. |
|
foppa21 |
silentblock vad är det? är det svårt att byta?vad kostar dom? |
|
Byte av silentblock finns på mekartipsen: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
är det silent blocket som är slut när det uppstår ett "metalliskt pang" ibakaxeln när man växlar och släpper kopplingen lite snabbt, det blir även ibland när man växlar ner och motorbromsar, det låter även när man åker krypandes på ettan/tvåan och gasar för fullt...? jag har kännt på bultarna i bakaxeln och dom verkar sitta så det borde va någon bussning som är slut, men vilken...? |
|
|
erikk: Ja, mycket troligt! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| ok, tack så mycket..!! men jag har inte riktigt förstått var dom sitter, är det dom runda sakerna som sitter i karossen precis framför däcken...? jag har ingen aning vart dom är... | |
thomas selin |
Väldigt säker på att det är "Bakvagnsbussningarna" Lycka till |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.