AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
580

Klipsen paja

31
182
318iZerd
318i-97 (E36)
ni vet dimljuset på e36 skulle byta den idag lyckades byta och paja klipset så dimljuset sitter lös och var tvungen att tejpa det så frågan är hur ska jag kunna byta ut plast kopan bakom dimljuset. Hur lossar man fram spoilern (komplicerat)
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Jag hade sönder dimljusfästet på min förra m3:a. Du behöver inte loss med hela fronten för att byta fästet, bara att byta med fronten på plats, lite trångt o bökigt, men det går. Tror att fästet kostar ca 150:- på bmw.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
31
182
318iZerd
318i-97 (E36)
shit det är ju skit jobbigt hur ska man få ut den då?
plocka bort bromsluftningen å peta ut det bakåt (mot hjulet), gör sedan omvänt med det nya, då ska det fungera

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
31
182
318iZerd
318i-97 (E36)
Patrik:
Nu fattar jag inget....
jag menar att du ska peta ut dimljushållaren så att den kommer ut i motorrummet och att du måste ta bort tratten till bromsluftningen för att komma åt lättare, förstår du nu eller ska jag ta de på grekiska också =D
det var väl den du skulle ha bort va? eventuellt måste du plocka bort ett par plastgrejer till men vet inte riktigt vilka

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
31
182
318iZerd
318i-97 (E36)
jag fröstår..vad är bromsluftnig för något..? det ska väll inte något med ordet borm att gära när jag ska fixa dimljuset?
31
182
318iZerd
318i-97 (E36)
ordet broms menar jag
BMW Kungen
Det är hål fram i spoilern och på baksidan är det korta rör som leder luft in för att kula bromsskivorna, ta bort rörstumpen,(på vänstersidan sitter även yttertemp. mätaren)

Mvh
/// Kungen
BMW Kungen
Kyla inte kula

Mvh
/// Kungen
31
182
318iZerd
318i-97 (E36)
det här låter komplecierat....det ni försöker att säga till mig är det för att få bort fram spoilern?
31
182
318iZerd
318i-97 (E36)
fins det inte lättare lösning..?
Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
Nej, det sitter ett fyrkantigt plströr som sitter dels i framspoilern, och dels i en plastkåpa. Lossar du 4-6 skruvar i plastkåpan, så lossar den, och sen plockar du även bort det fyrkantiga röret. Väldigt enkelt, du förstår om du lägger dig och kollar under..
Tar du inte bort röret så blir det lite trångt, kanske går ändå, men jag skulle hellre plocka ner delarna jag nämnde.

Framspoilern behöver du inte demontera, då blir det väl mycket merjobb för en så simpel sak ;)

Nu har jag skrivit efter mina erfarenheter från min bil, men jag tror inte just den konstruktionen skiljer sig nämnvärt mycket..
Ut o kika som sagt.. så ser du snart hur det hänger ihop.

---
.. vassast på ön ;)
Länk
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
När jag bytte på en m3 e36 var det inga problem att ta ut dimljushållaren framifrån förutom att det var väldigt trångt att få in o ut den. Svårt att förklara exakt hur du ska gå till väga då jag inte minns exakt hur det ser ut, men om du tar bort dimljuset så borde du kunna se ganska lätt hur du ska få ut fästet. Kan kanske underlätta om du har ett nytt fäste tillgängligt så att du kan se på det vart skruvar o sånt sitter, har för mig att det var ngn skruv som var svår att se där bakom fronten.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
31
182
318iZerd
318i-97 (E36)
tack för alla svar på måndag blir det dags!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.