|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag undrar hur jag får ut färddatorn på min E36... det är nog den lilla? Iallafall så tog jag tag i det lilla facket under och drog... det gick att röra lite, nu undrar jag om det bara är att dra ordentligt eller man skall lossa några skruvar först? Frågar först så jag inte tar i sönder något... Anledningen att jag skall ta ut den är att det är glapp i displayen... texten är otydlig och den skall lödas. Tack på förhand! Björn Markholm | |
|
Mina har nästan alltid suttit lite löst, det räckte med att ta tag i knapparna och dra lite så lossnade den. Så jag antar att det bara är att dra till! /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
|
hmm, sitter den som i E34 bredvid radion? Isf ut med radion, dra sen låsspaken i över högre kantet av radiofacket framåt. /göran, vintermannen/ |
|
|
Hej, den sitter under fläktinstrumenten... Radio överst, fläktinstrument under och sedan färddator, under den är det ett fack. Då skall jag nog ta och dra lite mer och se om den ger med sig nu då. Björn Markholm |
|
|
Bmxbjörn. Stoppa in fingrarna i facket under och leta under färddatorn, där finns ett hål och i det hålet känner du en liten list. Tryck på den och peta färddatorn framåt. Sedan sitter det en kontakt men någon form av bygellåsning. Lycka till. /Jorge |
|
|
Tala om ifall lödningen hjälper mot den dåliga texten.......... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Hej, tack alla som svarat! Jag tror det är pga glapp som texten är otydlig.... när jag trycker under displayen så blir det tydligt. Björn Markholm |
|
|
Hej Björn, Detta med displayen är ett kärt ämne, som ingen på detta forum lyckats bemästra hitintills med annat än att köpa ny/beg dator/checkkontroll. Du kommer efter demontering av färddatorn upptäcka att displayen är limmad via flatkabel mot kretskortet, ser mycket svårlödat ut, då det är 'limmat' /ytmonterat från fabrik. Återkoppla gärna om du får någon bra idé hur man löser detta problem ! /Robert |
|
|
Amatörer, Jag fixade min utan problem. /Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96. |
|
| Här kommer lösningen på problemet med klapp i displayen. Ut med enheten och tag isär den. Vid displayens nedre kant sitter folien med alla ledningsbanor som inte riktigt får kontakt vid sin anslutning. Trycker man här så försvinner problemet, lägg en tunn silicon sträng (ca 2 mm) på plastkåpan (vit) som sitter över displayen och låt det härda en stund. Sedan är det bara att motera ihop det hela igen och se glad ut. Detta har fungerat på min egen och polares displayer hittils. | |
|
Tackar! det börjar bli dags att göra något åt displayen! =) Björn Markholm |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.