|
|
|
|---|---|
|
Har rullat på mina hjul idag. Fram rullar bättre än bak men det är inga problem att dra runt dessa. Bromsarna ligger inte på ändå så har bränsleförbrukningen ökat med ca 1dl/mil och bilen känns trögrullad. Kan det vara något med kadanen, växellåda märkte idag att det läcker olja från någonstans. En fråga från en okunnig. Hur kollar man oljenivån i växellådan och vet någon om det larmar vid låg nivå?? tacksam för hjälp till en okunnig. | |
|
Finns en plugg på sidan av växellådan som du lossar,sen är det bara att du känner med fingret om det finns olja i lådan ända upp till hålet. Bränsleförbrukningen kan den bero på det kallare vädret? Kallstarter och korta körsträckor drar ju upp snittet endel. //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag som cyklar till stationen varje morgon, känner en rejäl tröghetsförändring på cykeln vid +5 ned till minusgrader, och bilen har ju betydligt mera delar med olja i som motståndet ökar i vid kyla , så det är fullt normalt att det går åt mera bränsle. ///MVH Hasso Länk |
|
frånsett att det varit kallt. Min tidigare 520-91 visade ej dessa symtom som jag upplever med min 95:a.Anledningen till att jag misstänker andra saker är att det är en inport med 17000 mil på mätaren och jag börjar misstänka att det kanske finns ytterligare 5-8000 mil som den rullat. Vad börjar ta slut först. Sedan är det så att den är trögrullad och jag kan inte komma på varför. MVH Bulten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.