|
|
|
|---|---|
|
Tja alla baslövers! Jag har en sluten låda med en 10:a i men vet kommer ej ihåg märket på den,skulle vilja ha mer tryck.Jag har inget hål genom hatthyllan utan kör genom skisack. Nu undrar jag om det är någon som har ett basrör och om det är bra? Tacksam för alla tips. hej hej | |
|
Hej Janne! Du kan titta lite hur jag har byggt, hade samma problem. Under: Garage/Stereo/ Länk Mvh/ Peter |
|
|
Hallå Peter Jag var inne och titta på din jätte fina hemsida och såg att du har monterat rör i hatthyllan. Så jag undrar hur du tycker det blev med bas ljudet. Man vill ju gärna inte såga i sin bimmer.... Även andra som har gjort detta med rör kan berätta lite vad ni tycker. //Ville |
|
|
Tjena Peter och alla andra! Sjysst hemsida.Basen jag hade var en "macrom black gold" 12:a i sluten låda,tror någon att jag får mer tryck i den om jag borrar hål för basrör i lådan. Ska jag kanske byta bas och såga in rör i hatt hyllan eller räcker det med skisackhålet? Va rörigt det vart men hoppas ni hajjar. hej hej |
|
|
Till Ville. Du undrade om jag blev nöjd med ljudet. Både ja och nej. Problemet är att min slutsteg matar inte tillräckligt med power till baselementen. Kanske dags att byta slutseg. Annars tycker jag att det blev bättre med tanke på att man bör ha luftportar om man inte har en skiddlucka. Som du såg att jag håller byta framsystem också, det är super viktigt att man har ett bra system fram. Problemet var att jag inte kunde spela högt för systemet fram slog igenom. Nu skall det bli bättre hoppas jag. Inte färdig än :-) Läs gärna på Nårdik under Magazinet. Här kan man få all information ang. bas i bil mm. Jätte bra site. Länk Mvh/ Peter Länk |
|
|
Till Janne H. Har du skiddlucka så gör inga nya hål i bilen! Detta skall räcka. Mvh/ Peter Länk |
|
|
hej ok tack,kan någon kolla på www.danmobility.se på två basar där om det är nåt att ha. första ett 15" rör på 600 w och det andra två dubbla 10:or på 600w. Mvh janne |
|
Robsarve |
Det är inte en MTX Black gold? Bra tolva, men har lite begränsad slaglängd och kan därför inte spela så högt. Det går att sätta den i en basreflexlåda, och få högre tryck, men på bekostnad av lite ljudkvalité |
|
Tja Robsarve! Jag tror att det är en MTX black gold,men du kanske har tips på vad för låda eller kanske ritningar på någon. Tack så länge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.