AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.110

väghållning m3 cab

Do
21
DoJJe_xtr
M3 cab -96
hur ska jag göra för att få bra väghållning min bil en m3 cabbe 96" åker på 19" har HR säknings sats men väghållningen e ingen höjdare
Daytona
Om den enbart är sänkt med sportfjädrar så kan du ju köpa till sportdämpare också. Annars kan du ju montera fjädrebensstag fram och bak.

Men du ska inte förvänta dig att du får den önskade väghållningen. cab chassit är inte lika styvt som på en sedan eller coupe.

MIN EX:Länk
shqiptar
vilket e styvare sedan eller cupe

alban power
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Montera fjäderbensstag + ställbara fjäderben från Hr exempelvis...
coupen och sedanen är lika tror jag....

///M3
cane
Mitt tips är faktiskt att INTE montera fjäderbensstag. Just på cabbarna märks det faktiskt att man monterat den, men effekten blir negativ eftersom du med uppstagad front tvingar den redan (jmfr mot coupe/sedan) svagare mittendelen av karossen att ta upp kraften.

Det låter som du kör med sänkta fjädrar och orginal dämpare, byt till dämpare som har rätt längd till dina fjädrar.
Jag upplevde min gammla M3 3,2 cab) som betydligt mer vridstyv med fjäderbenstag fram och bak, kw coilovers, hårdare krängningshämmare och tyflonbussningar. Fast jag tycker att det är lite fel att vässa chassit till max, för det är ju ändå en cab och jag tyckte att H&R fjädersats och 18" med 225/40 och 255/35 funkade bäst.

Jag personligen tyckte att bilen blev lite små vinglig med 8x19" runt om, med breyton fälgarna som är 1" bredare bak och 265/30 så blev det dock en rejäl skillnad på torr och slät väg men dom e tyvär så enortm TUNGA.

cane
Ja, synd att breyton är så blytunga - väldigt snygga fälgar. Dock inget för den som vill ha bra prestanda/väghållning, bbs oz osv har ju 18" modeller som är lättare än orginal smidda 17"...
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Original cab fälgar är väl det bästa att ha på din bil, snygga & lätta fälgar.
19" kan inte vara riktigt bra...bilen är inte optimerad för så stora fälgar.....
Do
21
DoJJe_xtr
M3 cab -96
jo men ska ju inte bli nån banbil precis vill bara ha lite bättre väghållning än orginal
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Har fjäderbensstag på min stabilt o fint men som en tidigare tråd som varit uppe här så är däckena väldigt viktiga känns som att kombiner olika märken o mönster fram o bak kan ge en obehaglig upplevelse att bilen drar åt olika håll i alla fall för min del kändes livsfarligt i fartet över 160-170...

Herr Ober, ein Autobahn bitte!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.