|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
BMW 135i - 08 (6cyl) BMW 745ia -85 (6cyl) BMW 320d -00 (4cyl) Kawasaki ZX12R -00 (4cyl) Så jag har i a f 20 cylindrar. (om lösa bilmotorer räknas så har jag minst 10 cyl till.) MVH Morgan Persson 2 turbos är bättre än 1 turbo. ;-) |
|
|
Jag gjorde ett snabbt överslag och kom fram till att jag inte skämmer ut mig om jag går med i tävlingen. När vi tävlar på jobbet brukar jag ju vinna :) 4xBMW=48 1xThunderbird=8 1xGMC=6 1x Saab 9000T=4 2xmotorsåg=2 3xgräsklippare=3 1xtrimmer/röjsåg=1 1xreservelaggregat=1 4xmopeder (mest compacter)=4 1xgammal 98 kubikare=1 1xcross=1 ger 79 riktiga Sedan: 3st V8 reservmotorer (Cadillac, Chrysler,Ford)=24 4st Saabmotorer=16 3st kompressorer=5 1st modellmotor=1 1st Sharan (fruns bil)=6 1st fyrhjulng (barnens)=1 ger 53 bonuscylindrar totalt 132 cylindrar (Sedan har jag lite trasiga och okomplettagrejer också) (Allt utom Thunderbirden och två V8:or förvaras på tomten (ca 2100 kvadrat), dock står här en extra BMW 740 där jag inte äger motorn så den kan jag ju inte räkna) Men själv ligger jag på soffan med ryggskott och kan inte skruva... Men det går över! /Mats J |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Mats J! Sen va det tyst i klassen! =) Mvh Patrik |
|
Index 8, något jag ämnar att halvera inom kort :) __ Min bil: Länk |
|
|
eftersom jag bara äger en motor tar jag mig friheten att räkna ut mitt index historiskt sett. volvo 740 gl: 4 cyl volvo 850 turbo: 5 cyl volvo s40 t4: 4 cyl bmw 330: 6 cyl bmw 320d: 4 cyl index: 4.6 cylindrar, låter tråkigt, kanske man skulle råda bot på framöver? |
|
|
vem leder ? jag råka köpa en till bil =) |
|
| Jag är glad att jag inte har Mats J. som granne, låter nästan som ett skrotupplag! | |
|
Mitt cylinderindex är inte så högt: 6 cylindrar, men det uppvisar en mycket god kontinuitet. Under de 16 år jag ägt bil har samtliga varit försedda med rak sexcylindrig motor. Något annat har inte varit i min ägo. |
|
|
Vet inte riktigt mitt just nu däremot vet jag att det finns 2siffrigt antal bmar i parken nån som slår det:) Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Ögnade lite snabbt igenom tråden och klar "cylinderindexkung" ;) hitintills är Mats J,flertalet andra är lååångt efter och kommer att ligga i lä resten av livet också ;)...f-n 132, det vill till att man har en stor ladugård etc med tillhörande ängar om man ska få plats med detta :) Mvh Janne. |
|
|
728-98 6cyl Mercedes G-Wagen 6cyl Mercedes e420 v8 (krockad) 8cyl Willys Jeep 4x4 -47 8cyl Chevrolet 2wd lång Stepside 8cyl Chevrolet 4wd kort 8cyl Volvo Amazon (cab) 4cyl Volvo Amzon (res dels bil) 4cyl Ford fiesta 1,1 4cyl Spårtbåt med 185hk 6cyl Snöskotrar 2st á 2cyl = 4cyl Kineschopper 50cc 1cyl Sambons bil Saab 9-5 4cyl sambons amazon 59 4cyl (som hon ärft av mej) min vinterbil Mercedes 300 turbo 5cyl luftkompressatorer 3st totalt 5cyl Kylkompressatorer (kolv) 3st totalt 6 cyl gräsklippare 2st totalt 2cyl cheva 454 v8 cheva 305 v8 cheva 350 v8 (rasad) volvo b20 4cyl volvo b18 4cyl volvo b21 4cyl volvo b230 4cyl ferguson 35 3cyl gjorde en uppdatering sen senast och jag fick det till 136 har köpt nån till pryl samt räknat med allt . Men mats j kanske kan skaka fram nån mer ! ? isåfall ligger ja risigt till för jag har verkligen inget mer vad ja vet om inte nu det är kolvkompressor i bergvärmepumpen =) |
|
|
Tricket för att få plats med många cylindrar på liten yta är att bottna med några BMW 750... Jag har två bilar i garaget och två bilar i carporten och en i en lada. Resten ute. steaman, jag valde tomt med omsorg, mest skog som granne, och en sommarstuga nedanför en slänt. Men många som kommer hit tror vi har kalas för det står redan flera bilar parkerade på parkeringen... Men står dom snyggt uppradade ser det inte så tokigt ut. Dessutom har jag sålt av lite risiga objekt och traktorn, så det ser rätt vettigt ut, (såg värre ut för något år sedan) men jag har också en förstående fru... Mr_Hope, Lite O/T men, vad har du tre kylkompressorer till? Bra att ha? Jag måste nog gå ut i garaget och skruva ihop några extra moppemotorer av delarna som ligger... Behöver ju bara fyra för att det skall bli oavgjort, det borde gå att fixa... Dessutom skall det ju ligga en extramotor till den gamla nittiåttakubikaren i en låda någonstans... Dessutom har jag också en bergvärmepump ståendes så dom kan vi hoppa över. Men jag är nöjd med en andraplats, då kan jag säga till frun att det finns dom som är värre :) /Mats J |
|
|
Efter mycket tankearbete: jag har ett tvåcylindrigt kompressorblock i reserv liggandes =+2 och den ena kompressorn som jag räknade som två cylindrar är i verkligheten trecylindrig =+1 och ovan nämnda extramotor till Rex 98 kubikare =+1 totalt fyra cylindrar som jag missat... det blir 136 cylindrar och delad förstaplats! /Mats J |
|
|
He,he..Gott jobb grabbar :) Mvh Janne. |
|
| Mats, jag tycker du skall försöka få tag på en gammeldags cylinderhatt och sätta på knoppen så är du kung igen :) | |
|
Hehe inte dåligt jobbat! Jo ang kylkopreassatorerna så köpte jag en fastighet som varit Hyreshus/livsmedelsbutik (inte i den jag bo i) och där i källarn står 3st stora kylkompressatorer. dock har jag fått systemet tömt och börjat skrota ner kyldiskarna. Jag bor i hus (mittemot den andra fastigheten) på en 8550kvm tomt med åkermark runt så det är ingen som ser vad ja ställer längst ner på tomten =) Min sambo är inte lika föstående ang skrotsamlandet men tur att det inte syns bakom ladorna =) |
|
|
Anders-72, jag köpte faktiskt en cylinderhatt i perfekt skick på en auktion för några år sedan, då visste jag inte vad jag skulle ha den till men nu vet jag! Får se om jag ordnar en bild med Alpina och cylinderhatt... men jag kan nog inte ha hatten på i bilen, för då tar den i taket, och Alpinan har ej taklucka... dock kan det funka i GMC pickisen, men där passar nog stråhatt eller cowboyhatt bäst... I nerkant av detta inlägg syns lite av min parkering: Länk /Mats J |
|
|
BMW 525, 6st 4st VW boxerfyror i bilar, 16 Lösa VW cylindrar, minst 16 Så.. 22 eller 38, beroende på hur man ser det. -- Markus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.