|
|
|
|---|---|
|
Köpte en splitter ny Bosch ...984 högeffektspump. Efter ungefär 5minuters körning så slutade den helt sonika pumpa. När man slår till strömmen så säger det klonk, som att pumpmotorn vill röra sig, men något sitter fast. Vad kan ha hänt? Någon annan som erfarit detta med en liknande pump? Kostade trots allt 1700kr inkl frakt.. så man blir ju lite trött! Speedparts lämnar ingen garanti för elprodukter, måste vända mig direkt till bosch.. E28 M535i TwinTurbo | |
|
Prova köra den baklänges en kort stund och se om det lossnar. Du kan ha fått in skräp i sugsidan som blockerar impellern. Har hänt mig ett otal gånger, och alla gånger har det hjälpt att spotta ut skräpet baklänges. |
|
|
jag blåste ur all bensin som fanns i pumpen mha tryckluft från sugsidan, typ en halvliter sprutade ut :P ska testa att köra baklänges. Tack E28 M535i TwinTurbo |
|
|
precis samma fel när jag kör den baklänges, vill inte gå runt. som att något lager har skurit. Min gamla pump går klockrent.. dock så är den för klen för att ge soppa... E28 M535i TwinTurbo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.