AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
991

Söker tips på bra bolag för lagning av små lackskador / rostbubblor

su
2
suede
523iA -98
Jag har till min fasa upptäckt en liten rostbubbla på framskärmen!
Har skrapat och putsat så den biten är klar (var väldigt liten) men jag behöver hjälp med lackbiten.

Har forumet något tips på ett bra lakerfirma eller liknande som kan hjälpa mig? Ytan är väl mindre än 1'1 cm, så jag borde kunna fixa det själv, men jag skulle helst vilja att det inte skulle synas över huvud taget (vilket det tyvärr gör när jag använder lackstift (kanske säger mer om mig))

/Johan
Zt
312
Ztephan
Z3 Roadster 2.0 -99
E90 325i Sedan -05
Att få det att inte synas alls är mycket svårt, nära omöjligt. Däremot går det nog att få väldigt bra (beroende på kulör mm).

Ett tips är att du börjar med att söka lite på detta forum. Det har disskuterats flera gånger så du hittar säkert något av värde.
su
2
suede
523iA -98
Har sökt men bara hittat gör-det-själv tips...
Och jag är väl inte helt nöjd med min egen förmåga så därför jagar jag något proffs i ämnet :-(

Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
suede: Så du e inne å smyger här oxå :)

BMW bollmora i Tyresö har jag hört ska va duktiga på sånt där.

///Jesper
Jag tror att du förmodligen får bäst hjälp o resultat när du nu ska lacka en såpass liten yta om du tar o letar upp en erkänt duktig "motivlackare" som nog kan "paintbrusha" just det lilla området du behöver....

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
"airbrusha" skulle de ju va....:-)

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
Njuren
Har du inte garanti???Ja ska byta min baklucka på garantin i januari.Stick o kolla det med med bmw!En sån fin bil ska inte rosta efter 6år!

BMW - i nöd och lust
Njuren
Du ska få det fixat på garantin,såg att du hade en 98.Det e bara o åka in på BMW så plåtar dom det sen får du tid.

BMW - i nöd och lust
"Har skrapat och putsat så den biten är klar"
Sorry, men var det rostigt så kommer det garanterat tillbaka inom kort om du inte blästrar området, det är det enda sättet (mig veterligen) att få bort rosten helt.
Ta en punktbläster, använd gummimall om området är mindre än munstycket och kör med aluminiumsilikat el. dyl.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.