|
|
|
|---|---|
|
Man håller på att serva sin 535-89 med oljebyte o liter filter....etc. Tänkte byta tändstift och kablar samtidigt men det går ju på en hel förmögenhet även om man köper pirat..? Ingen idé att köpa begagnade kablar va? Man vet ju inte hur bra eller dålig de är? | |
|
Hade en 525-88 där jag köpte vanliga std, på en mack tror ja det var, kommer inte ihåg vad dom kostade. Men det fanns en givare på ena kabeln som man kunde ta loss från den gamla och flytta över till den nya kablen, fast man fick ta bort själva tändhatten först lite pilligt men betydligt billigare var det. Vet inte om det ser likadant ut på din, en tanke bara... /Johan |
|
|
Varför ska du byta kablarna? *BAWORAK* |
|
|
Tänkte ändå byta dem när jag byter stiften.Den går nämligen lite ojämnt på tomgång. Ok./Johan Skall kolla hur det ser ut. Tackar! |
|
| Har du mätt upp dom gamla, eller? | |
|
Harley Hur mäter man dem dårå?` Låter intressant. |
|
|
Vad kostar tändkabalarna till 535? Blev själv ganska förbannad när jag upptäckte att en tändkabelsats ligger på 1400kr eller mer till min gamla slit-och-släng-318. Liksom mer än tio procent av vad bilen är värd... ----- Min 525i: Länk |
|
|
du mäter motståndet i kabeln. Om det ligget på samma värde på fem av sex och ett helt annat värde på den 6:e då är det dax att byta. Har du samma motstånd i alla är de med största sannolikhet helt ok. |
|
|
Annars kan du kolla på Länk Där är det rätt schysta priser, fast jag har ingen erfarenhet av den butiken. Någon som har? |
|
|
Länk Sorry. |
|
|
C. Douglas. Micro har lagt ned sin hemsida. Synd då man brukar kolla runt på nätet innan man åker och handlar. Snacka om bakåtsträvare... ----- Min 525i: Länk |
|
patrick0209 |
hek micro har inte lakt ner sin sida där finns bara inte så mycket information kolla på lanken nedan själv Länk |
|
Enligt de uppgifter jag har fått från BMW så ska tändkablarna i princip hålla hela bilens livslängd!!? Fast det är jag nog lite skeptiskt till. Nån som hört nåt liknande? Bilen var för övrigt en 750 |
|
|
Hej! Jag rinde idag till Englunds bil och motor i Luleå som säljer bmw! Dom skulle ha ca 2400kr för en tändkabelsats,det är hutlöst att man kan ta så mycket för tändkablar! Fanns på APE för ca 800,,så jag köper nog därifrån! MvH:Peter Peter |
|
|
Om motorn går ojämt, byt stift. Kolla och ev byt rotor och fördelarlock, gjorde stor skillnad på in 635a. Och mät kablarna enl tips ovan, innan du byter dom. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.