AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
766

Framlyktan på E34?

M5
10
M5 E34
BMW M5 3.8L -92
Hej, jag har ett litet problem. Jag har en E34 och vill byta plats på hel-ljussatsen och parkering-halvljussatsen så parkering-halvljus hamnar innerst. Jag har plockat bort så jag har lysena lösa bara det att plastramen som dom sitter i är hålet för helljus mindre. Så park.-halvljus går inte i. Någon som har gjort likadant kanske vet hur man gör om man beställer en ny ram eller helt enkelt sågar sönder den jag har?

/E34

The One And Only "BMW"
ormen
bara undrar, varför byta plats?
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Ja det undrar jag med. Verkar synnerligen dumt, troligtvis lär du få underkänt i besiktningen också. Ljusbilden kommer bli fel åt helvete och inte bara det, du kommer få betydligt sämre sikt.

*BAWORAK*
Dessutom så är ju E34'an en av dom mer "skräckinjagande" bilarna man kan bli omkörd av, när den kommer där i mörkret med två runda lyktor likt ondskefulla ögon på respektingivande avstånd från varandra...... Ser så snyggt ut!

Om du nu skall byta plats ändå så blir det nog mest problem med helljuset! Halvljuset måste väl gå att mota in om du filar upp hålet lite så det passar, men att få helljuset att sitta väl fixerat måste ju bli svårare?

Hur blir det sedan med justeringsskruvarna för den delen?

// Björn Eriksson
M5
10
M5 E34
BMW M5 3.8L -92
Fästena (justeringsskruvarna) sitter ju spegelvänt mot varandra, så om jag ska byta plats på hel och halv måsta jag samtidigt byta plats på vänster och höger för att fästena ska passa! Frågan år då om glasen är lika slipade (räflade) eller måste jag skifta dem också!

Jag vet en som också ville ha parkeringsljuset innerst, men han drog bara ut parkeringslampan ur halvljussatsen och borrade försiktigt hål i helljussatsen men det verkar lite för riskabelt för min del!

The One And Only "BMW"
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Det blir nog bättre det än att skifta hela lyktorna....

Förresten varför vill man ha parkljusen innerst? Då ser ju bilen ut som en vindögd ko eller nåt liknade när du kör med dimljus+parkljus...

... åååå neeejj nu börjar jag bli precis som alla andra och inte kommer med ett svar utan bara pajkastar....

---
Min E30: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.