|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med att motorn inte når arbetstemp. Nålen går max upp till slutet på blått när man kör. När bilen står på tomgång eller men kör lite försiktigt i stan går den upp en liten bit till och når arbetstemp. Men så fort man kommer upp i lite fart så sjunker den. Jag har provat byta till ny temostat men det hjälper inte. Har fått tips om att det kan vara en backventil som sitter i "V,t" någonstans. Någon som har några tips eller varit med om liknande. | |
|
Hej! Har liknande problem men dock inte så stora. Min går upp i arbetstemp men det tar lite längre tid än vanligt + att den sjunker vid jämn motorvägsfart, dock ej så långt som till blått. jag fick som tips att det var i termostathuset som ett par fästen läckte, bytte du termostathuset samtidigt som termostaten? Ska bli spännande att följa denna tråd. Lycka till!! Mvh F "Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.." |
|
|
Tror inte att det gick och byta utan att ta med termostathuset. (har ej gjort det själv) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Blanda inte ihop 540 och 528 och dessutom är det olika termostatutförande på M52 och M52TU när det gäller 528. M52TU-09/98 byts termostathuset och termostat samtidigt som en enhet och de fästen som håller termostaten går av och då får man det fenomen som B-Fred har pga. termostaten inte stänger ordentligt då den sitter snedd i huset. 540 har termostaten sitter i anslutning till vattenpumpen. I ditt fall skulle jag nog fundera på om det var fel på den nya termostaten också eller om bilen blir varm så kan du ha en felaktig tempgivare eller luft i systemet som står där temgivaren sitter därför ger den felaktigt värde, men är det dålig värme i bilen så är det termostatfel. ///MVH Hasso Länk |
|
Hur lång tid tar det för era 540:or att komma upp i normal temp vid runt 0 grader? Jag tycker min tar lång tid på sig, kanske en 6-7 km på landsväg. Men sedan rör den sig inte under körning, så det är kanske inget problem? Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.