|
|
|
|---|---|
|
Hei! Jeg er en fra Norge som har litt problemer med å få min 3 lags cometic ståltoppakning tett. Det vil si den er tett, men på utsiden (eksos siden) siver det ut litt olje, og lit vann (på forskjellige plasser) Har hatt det av en gang, og alt er plant... Har brukt Loctite "spray lim" til pakninger... Hva kan være problemet? Kan det være noen små ujevnheter som gjør det? Henning | |
|
Antar att du har värmt upp packningen innan du stoppade dit den ? // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Cometic säger du? Jag pratade med dom för inte alls länge sen o då hade de inget till bmw's motorer. Du har en M20B25? Är toppen och eller blocket planat nåt? /Per |
|
|
Blokk og topp er planet, så det skal være i orden! kan det være noen ørsmå ujevnheter som skaper problemet? Cometic lager pakning de, men til 3 liter.. den passer! Jeg har m20b25 ja! SHU: du mente med dette: Antar att du har värmt upp packningen innan du stoppade dit den ? Min svensk forståelse er nok litt "dårlig" enda =) Takker for svar |
|
RafkoM3 |
SHU: Ska ej værmas upp Loctite 99 packningslim ska ræcka før att det ska bli tætt! Planing av block och topp ska gøra det fint. Länk Länk |
|
Rafkom3: Det är iaf vad jag har fått berättat för mej, av en ganska duktig kille på att skruva. Att den ska värmas upp rätt rejält innan man sätter dit den för att den ska formas optimalt. Men det kanske bara gäller vissa typer av stålpackningar ? // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
du kanske har för långa topplocksbultar eller så har du kanske olja i hålen...lite långsökt men man vet aldrig Att köra...ja det är kul |
|
|
Jeg kjører med arp studs, og hullene tørket jeg nøye! =) Jeg har brukt denne loctite sprayen, da kun på øver/inderside av pakningen (skal man ha inne i mellom lagene oxo?) Tenker jeg må ta av toppen igjen og nøysommelig sjekke om det kan være noen småååå ujevnheter.. kan jo ikke være noe annet som gjør det? Takk for svar gutter! jeg må definitivt til sverige på noen bil treff! mange bmw turbo "venner" der =) stå på |
|
|
Jag har kört med stålpackning på mc-motorer och använt den sprayen.Har aldrig haft problem med läckage. Du ska inte behöva spray mellan lagren. |
|
RafkoM3 |
SHU: Kopparpackningar ska "glödgas" men inte stål, det ska bara monteras på.... Länk Länk |
|
RafkoM3: Okej , trodde det gällde stålpackningar också. Har jag alltid fel nuförtiden ? :) // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
glödga en koppar packning går till på det visset att man tar gas svetsen o värme så att packningen glöder helt o hållet o sen skall den doppas i kallt vatten snappt för attt kylas snabbt, blir då väldigt mjuk tills man belastar den, men måste göras om varje gång man demonterar den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.