AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.071

EGENTILLVERKAD BAKRE LJUDDÄMPARE (ritningar/ideér/tips???)

Hallå där ! Tänkte tillverka en egen bakre ljuddämpare till min bimmer. Vad bör jag tänka på ? Vill ha ett rått sportaktigt ljud från min 1,6-litrare. Tänkte svetsa ihop en i rostfri plåt. Tipsa mig !!!

Mats
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
Vrför inte bara köpa en burk o smälla dit??typ simons lr nått?dom finns i rostfritt

D är fegt o släppa gasen!
Simmons får ju beemern att låta som en hisingetraktor..... Ferrita är ju mkt bättre....och dyyyyyrare.... : ( men, smakar det... MVH

Philip
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
man kan få grymt trevligt ljud med simons dämpare,o jo ferrita e väla bra,men grabben hade tänkt snickra i hop en egen dämpare...vilket är dyrast???en simons lr en Ferrita??o han bor i finland tydligen...kanske inte går o få tag på nån av dom??
o feritta blir inte såå dyrt om man har bra kontakter =)

D är fegt o släppa gasen!
Tack för tipsen ! Jag tänker INTE köpa eftersom jag tänker svetsa ett i skolan. Undrar bara vad jag bör tänka på, (t.ex innehåll ????).

Mats
Tjaa, du har ju en -82a, så då slipper du katten.....sånt e alltid trevligt ... : )

Philip
dr
156
dragon
320d m-tech 2 -04
Ska också bygga egen ljuddämpare bak till min bil! Blir att bygga i rostfritt skulle jag tro! Ska även bygga ett eget grenrör sen!
Finns ju många olika varianter av innehåll och dyl. ska nog bygga en fullflödes dämpare av rätt enkel modell! Ljudet får dämpas med en liten främre burk också!
Es
96
Eson
520i -88
Tjenna Alla Glada! :)

Ingen som råkar han någon bra hemsida gällande byggande av ljuddämpare? Lite byggtips osv....

//Eson
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Tänkte också utveckla min projekt bil (E39 96:a) under vintern och bygga ett eget avgas system i rostfritt !
Om någon har några bra tips eller känner till nån bra hemsida i ämnet så får ni gärna maila mig !

/ Rickard !

När du älskar att köra !!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.