|
|
|
|---|---|
|
När jag tryckt in pin-coden står det att jag skall "kontakta BMW-återförsäljaren". Vad kan felet vara den har ju fungerat fint innan? Kan det vara något mer än kortläsaren det kan vara fel på, och var finns huvudenheten till telefonen? | |
|
Vänster sida i bakluckan. Du har en andra kortläsare där om du inte redan visste det. Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Den röda lampan lyser i displayen, och det står telefon fel mm. Kan det vara så att det är fel i något annat än i kortläsaren i skuffen? Finns det någon annan apparat som kan vara sönder än denna? Till saken hör att BMW säger att det inte finns några reservdelar, utan jag måste uppgradera för ca 10000:- till en nyare version. Detta tänker jag inte göra, för jag lägger inte så mycket pengar på en telefon som dessutom är medeltida i elektroniken. Därför vill jag se om jag kan lokalisera felet själv (och med er hjälp) och köpa delen på annat vis. |
|
|
gustaf: Har samma problem som dig. Troligtvis är ejectboxen luren ligger i trasig. Det svaret fick jag här i Norrköping. Tydligen ett vanligt fel enligt dom... Kostnaden för en ny ligger på runt 2500:- -Det är klart att det finns reservdelar, det har jag själv sätt på BMW.... Kommer själv att lämna in bilen efter nyår för att få felet fixat.. "BMW make the world faster" |
|
|
Tack, jag skall fråga om de tror att det är den som är sönder på min bil också. Om det rör sig om 2500:- är det inte så farligt. Varför har de sagt att jag behöver uppgradera, nu blir jag smått irriterad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.