AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.655

Hej vad tror ni om denna bmw 750-91

Sida 2 av 2
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Grattis och välkommen i V12-klubben!

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
nicke72
Hej igen! jag gav runt 40,000kr har haft en likadan innan den gav jag samma peng för men den är betydligt finnare och mer vällskött, även mkt fin i lacken inga tvättrepor eller dyligt
nicke72
AJajAj krockade med bilen igår en kärring j-vel stannade inte å väntade på sin tur på en 90,väg så bmw,n blev skrot (hennes fel) någon som har fått sin 750 sönder som f-bolaget ska ersätta bilen vad ger dom på ett ungefär?

God-jul

Mvh

nicke72
Hej igen! Tanten har krockat med den (suck) men de var inte hennes fel en som inte stannade vid stopp, så bmw,n blev skrot typiskt när man får tag i ett bra exemplar så händer detta köpte den förra fredagen smäld på tisdag ja ja så är de. en fråga bara vad kan man få ut på försäkringen på en sådan bil ej rost fin i lacken alt fungerade som de ska m,m,m eller kan man säga att man vill ha en liknande bmw 750 ?

Mvh

nicke72
sorry glömde bort att jag redan skrivit inlägg om de.
Mvh

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Du kommer att få vad försäkringsbolaget anser att bilen är värd. Se till att du sitter ner när de berättar det för dig...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Efter som det var så nära köpet kan du hänvisa till köpesumman om de skulle komma med ett skamm bud. Annars är det nog bäst att hålla tyst till att börja med. Du kan ju få mer.
Jag tycker att en bil inte faller nämnvärt i pris på så kort tid så köpe summan är klart relevant. Har du sen lagt ner nån krona på den sen köpet på peka även detta.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Försäkringsbolaget bryr sig inte så mycket om hur mycket bilen är köpt för eller vilka utlägg man har haft. De går istället på sin egen värdering av bilen. Har man gett betydligt mer än vad de tycker bilen är värd hänvisar de helt enkelt till att man betalat ett överpris, och det är ju inte deras problem...

Jeppe

nicke72
ok jag får hålla tummarna att dom ger ett bra pris för den, annars kan man väll hänvisa att man vill ha en liknande 750 i samma skick?

Mvh

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Hade det gällt en ny eller nästan ny bil kanske försäkringsbolaget kunde hittat en ersättningsbil till dig, men knappast med en så gammal bil som det rör sig om. Precis som du själv upplevt finns det inte många äldre 750 i ett sådant skick som du vill ha och hade på din. Försäkringsbolaget tar nog den enkla vägen ut och börjar med ett skambud, i vanlig ordning.

Tänk bara på att du inte är tvungen att acceptera ett erbjudande du inte är nöjd med. Det finns vägar att överklaga och påverka ersättningen, så ge dig inte för lätt om du inte är nöjd...

Jeppe

nicke72
ok tack för svaren. bara att avakta å se vad dom bjuder .

Mvh

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.