|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
nicke72 |
Hej! vad tror ni om denna 750ia.91an den ska vara i toppskick enligt sälgaren och han verkar seriös. tacksam för snabba å många svar de är mkt utr i den och allt fungerar,Mvh länk Länk |
|
Låter väl helt OK vid första anblicken (dock utan alu fälgar, varför??) Men som med alla gamla lyxpråmar: kolla och dubbel kolla att alla el funktioner fungerar till 200% för dom kostar mycket flis att fixa (oavsett om säljaren nåt annat...) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
nicke72 |
fälgar ska han ha liggande säger han, tog ut ett fax på den nu och ser att den kom in i sverige 2003/11/10 eller att den blev regad då, även är de ingen 91 enligt faxpappret står de års,90, de står ju att den ska vara nybes men på pappret står de inte när nästa bes ska ske ska de va så? är de någon här på forumet som ringt eller varit å kollat på bilen skulle ju underlätta en hel del nu när jag har en rätt,så bra bit att åka å kolla ev köpa den svara gärna då vad ni tyckte eller hört om den Mvh |
|
Då uppstår raskt fråga 2: Om man importerar en gammal 750 från tyskland ( och lägger ca 5000-8000:- som importen kostar....) varför säljer man den då för 46 000:- en månad senare?? Ny bes i och med reg. bes 2003-11-10 menar man nog... nja intressanta fakta som säljare gärna får förklara innan ett ev. köp Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
-BeeMWe- |
Tror iiiinte den skall köpas för 46 000. Får han 30 000 borde han va nöjd. |
|
en gammal 750 som vart i Sverige en månad skulle jag akta mig för. kan få den tjockaste plånbok att få anorexia, oavsett inköpspris... |
|
nicke72 |
Hur länge kan den har gått i sverige med tyska skyltar??, kan man kolla de på något vis?? han säger även att den går lite ojämnt på tomgång när den är kall max 5-15 sekunder sen ok säger att det är skit på lambasonden blir så när man kör kortare sträckor stämmer de? |
|
Gamla fronten sitter på den ivf. Jag har för mig att den nya fronten kom våren 91 och såg ut så här : Länk Jag skulle ivf. ställt mig kall till att köpa den. Varför importera en 91:ans 750 för att därefter sälja den dir. Ligger några kor på isen i det här fallet. Kan iof. ha graft fel. Om du letar efter en 750 så kolla efter en 92-93 om du har 45-60" att lägga upp. Bättre att köpa en fullt dok. för lite mer än att se plånboken ätas upp vecka efter vecka. Jag vet vad jag talar om eftersom att jag själv spenderade 45" på min fd. E32 under 2år. Varför inte sätta ut en köpes annons på BMWCS Länk Om du trots allt går vidare med den här bilen så gör en koll med service historiken på BMW (sk. utrustningslista). Kostar 200:- men kan ge dig tusen fallt tillbaka. Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Jag har sett bilen och den ar mycket fin. Säljaren är väldigt seriös och har absolut inte tagit hem bilen för att tjäna något på den. Felköp är väl det närmaste man kan säga. Inredningen är jättefin och alla funktioner verkar vara intakta. |
|
|
Kan du skruva lite själv med bilar ? Helt ärligt så behöver man kunna det för att ha en sån bil. Hade själv en 750 ial 88:a. Kanonfin bil att köra. Men som på alla gamla bilar behövs det göras vid hela tiden,typ slitdelar o sånt. Ska man lämna på verkstad så kostar det oftast massor. Jag köpte Bentleys service bok på 1200 sidor och där finns allt om bilen. Delar är inte dyrt längre,massor av delar på skroten att hämta. Kör o titta o prova bilen känn om det känns rätt för dig , kör även o prova några andra ex o jämför,så vet du var du står. Skit på lambdan tror jag inte mycket på,körde själv med ena sonden sönder,märkte ingenting. Kolla så att den inte läcker massa olja från sumpen. Prova växellådan ordentligt. Känns allt bra så pruta med han så gott det går. Ju mer utr desto bättre. Kolla fläktsystemet,o spjällmotorer så att det funkar. Prova ac:n när du sätter på ac:n så ska inte komma luft under framrutan, kommer det varmluft där till ex så är värme ventilen/ventilerna kass. Går att byta utan prob,kostar 12-1600:-,vanligt fel. Räkna inte med att all el utr funkar,kolla istället vad det kostar att byta ut trasiga saker. En förutsättning är att motor o låda funkar bra. Hoppas detta var nån hjälp "Billigt e bra men gratis e bäst" |
|
|
Jag kan ej förstå varför folk är rädda för nyimporterade bilar. Ofta mkt fina och helt rostfria. Har man kört ett par 750 känner man ganska snart om det är ett bra eller dåligt exemplar. En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 |
|
|
JL: visst är det så MEN ingen importerar bilar bara för att vara bussig och snäll och visst kan det vara en pärla trots detta faktum MEN det kräver att man kanske är lite mera noggran och undersökande i sin koll och inte bara blir förförd över hur underbart det är med 7 serie... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
750 E38 i Tyskland är löjligt billiga nuförtiden, däremot så kan de vara ordentligt smällda så det gäller att vara kinkig och titta på flera ex: Länk Länk Länk Personligen har jag alltid svårt för bilar som ligger under 18-19000 mil, de "känns" skruvade... Men en E32 ska nästan vara gratis med tanke på dessa priser... Att importera ligger på ~10-12000, totalkostnad alltså. Mvh |
|
|
rob_t_j72, kan vara värt att nämna att "verkauf nur im ausland" flaggar för att de inte kan ge/vill ge/vågar ge den garanti på bilen som de enligt lag måste till tyskar. Värt att vara på sin vakt. |
|
|
Simon_en: En översättning tack! :-) "verkauf nur im ausland" Läst tyska men skoltyskan försvinner i samma takt som lönen ;-) Mvh//Johan |
|
|
SImon_en menar nog "Säljes enbart för export". Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw, det var underförstått, bra att du klargjorde eventuella missförstånd dock. |
|
|
Sorry, skummade lite för snabbt igenom texten på annonserna från mobile, men ville väl mest ge ett exempel på prisraset. Bortse gärna från länken där bilen kostar 6.800 €! Naturligtvis ska man alltid dra sig ur ett köp om nåt är eller känns fel, speciellt när det gäller gamla lyxvagnar... Mvh |
|
-BeeMWe- |
Ingen annan än jag som värderar bilen? |
nicke72 |
Hej! jag köpte den! den är helt ok inga fel även ingen rost all el fungerar som de ska även motor+låda fin i lack Mvh |
-BeeMWe- |
Vad köptes den för? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.