|
|
|
|---|---|
|
Ja en enkel fråga går det att chippa en sådan gammal bil? | |
|
Ja...men frågan är om det är lönt. Lär inte ge många hk...om ens nåt. |
|
| Nej det går inte. Boxen är inte gjorde så. | |
| Om du ska ändra programvaran så måste du byter hela minnet | |
320-325 |
ja det går men man får köpa en extra box som samarbetar me bilen orginal system.. har läst detta i bilsport ..ju inte göra så jätte mkt skillnad men kanske nåt kännbart.. om du byter avgasystem o öppetfilter... jag hade en svart E30 85´´ och den gick rätt gött me öppetfilter o sportavgasystem m.m men klart så saknar den VRID så man måste hålla varvet uppe. kan tänka mej att en sådan box flyttar knaske varvtalsstoppet lite .. och det är nog inte dumt på, en 320 |
320-325 |
den där boxen ändrar om jag minns rätt tändkurvan... s |
|
Tack för alla svar. Chip verkar inte vara någon större idé. Får satsa på en nyare modell av e30 325 motorn istället och det borde väl ge mest effekt för pengarna ? |
|
| Eller kanske en 325:a på engång? | |
svintoleffe |
320-325 Det stämmer som du skriver, men vill han varva mer kan han ta bort varvstopet i, fördelarlocket. Om jag minns helt rätt, för på 86 jag körde så satt det där, men det var även inlagt i databoxen på den. Ska man krångla till det lite mer och man vill ställa in den perfekt, då kan man köpa ett link plus system på motornnord, men det lönar sig nog inte i detta fallet. MVH Leffe |
|
Är det inte bara de med L-Jetronic alttså årsmodell 83-84 som har varvstoppet bara i fördelaren? Sedan kom LE-Jetronic och varvstoppet styrs av boxen. |
|
| Glöm att chipa. Det ända som stys elektroniskt på den är spridarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.