|
|
|
|---|---|
| min stötdämpare läcker. jag har inte edc. utan nivå stötdämpare.. ska man köpa en beg. o sätta dit eller ska man plugga sysemet o sätta ditt vanliga stöttdämpare.. vad tycker ni, kanska någon som har gjort det som dela sina erfaringheter.. häls. tomas | |
|
Skulle köpa beg original... Säkert bättre om man köper typ Bilstein sprint gas-stötisar, men jag tror OBS! tror att bilen kan bli stötig, och visst, du skall då byta alla fyra, de nya passar annars inte ihop med de gamla, kan få en ostabil färd... De gamla har dessutom fin komfort. |
|
|
Hallå Tomas, Jag har oxå en M5a som läcker olja från dämparna -93. med Nunbergerpaket. Mitt råd är fyll på och kör så länge som dom känns ok. Mina känns bra trots läckage, och jag fick en rysare när jag funderade på att byta ut dom.... c:a 30pix..skitkul lr? =(( Mitt förslag (som jag själv tänker tillämpa om det blir aktuellt) Är att ta kontakt med Fjäderservice i Örebro, snacka med Janne tel 019-260093, Ruskigt seriös och kunnig på allt som gäller sänkning och dämpare. Jag har surrat med killen och han hade KW-dämpare (tror jag dom hette) och dom smiskar det mesta utan att rensa hela bankkontot, jag tror han snacka om 15pix lite drygt för hela kittet runt om. då kan du lägga till 10km i favvo kurvan. ;) Om du för övrigt tycker om bilen och tänker behålla den. Håll hårt i ratten och låt högerpedalen smaka mattgummi. Hade och moss, |
|
|
Dom går att renovera, har jag gjort. gick på 3000 kr paret i sommras. R M C Autotech HB - Umeå Tel. 090-14 75 70. Fråga efter Robert. |
|
|
Skaffa original BMW, begagnat eller nytt, bara de är OK. Ska man ha något annat typ sportchassi så ska det vara seriöst, tex KW som beskrivits ovan. 535i fjäderben e.d tycker jag vore ett hån mot bilen, den är värd bättre. Jag skulle inte betala bra för en M5:a som inte har original-fjäderben. //HD91 - M5 E34 Limousine register - |
|
|
De lär gå att renovera: Länk Läs "LAD strut dust cover" och "LAD strut rebuild" Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
jag hade de problemet me men jag köpte nya bara de bästa e bra nog 6500.- st //mvh m5 micke M5 THE REAL POWER |
|
|
tja.. jag har kollat på länken jag fick här på sidan.. är det packningarna som är slut o de är därför dom läcker alltså o ringarna.. kan det vara så enkelt tro... nägon som vet de.. häls. tomas.s |
|
| Per-Erik: Vadå fyll på? Stötdämparna har ju ett individuellt slutet system. | |
|
hej.. så vitt jag vet så är det skillnad på 3,6 o 3.8 or.. 3,6 or har endast nivå stötdämpare inte edc som det sitter på 3.8 or. men tittar man på länken som finns här så verkar det som det bara är o-ringarna som läcker.. men åt andra sidan har jag inte riktigt tittat vart min läcker eller.. men om det bara är o-ringarna som läcker skulle jag tro det är en baggis att byta. hallå vad kostar o-ringar.. ingenting... jag tycker det låter för enkelt för det.. men låt oss säga att det är så enkelt då...då kan jag laga era som är sönder o läcker för mindre än 3000kr paret.. häls. tomas.s |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.