|
|
|
|---|---|
|
Hej Har upptäöckt i färddatorn att snittvärdena är helt åt h-vete, upptäckte detta idag. Snitthastigheten är 29 km/h och bränsleförbrukningen på 16l/100 km. Dessa värden var för bara nån dag sen vanliga, ca 50 km/h och 12.3 l/100 km. Jag har haft loss jordkabeln på batteriet för nån dag sedan, kan det vara detta som nollställt detta ? Bob Marley and the Wailers Praise Je Jah!! | |
|
ingen som har nån aning ? /Fredde Bob Marley and the Wailers Praise Je Jah!! |
|
|
Vet inte orsaken till problemet, men kanske dum fråga: Har du prövat att själv nolla uppgifterna och sedan köra lite? *BAWORAK* |
|
|
Nej, jag har inte nollat dem för jag vet inte hur man gör !? Bob Marley and the Wailers Praise Je Jah!! |
|
|
om man skulle nolla dem, vilka är värdena som den börjar på då ? Bob Marley and the Wailers Praise Je Jah!! |
|
|
Du nollar värdena genom att hålla inne check controlen. Dvs normalt klickar du ju bara på den för att bläddra mellan värdena. Nu gör du så att du klickar fram ett värde och sedan håller du inne knappen tills det visar noll så att säga. Sedan börjar datorn räkna därifrån, så står du stilla drar den ingen soppa o snitthastigheten blir följdaktligen också noll. Gå nu ut o pröva o hör av dig sen *BAWORAK* |
|
| Kanske läge att kalibrera? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Värdena nollas när man plockar bort batterikabel och bilens klocka. Men resetar som Svante säger men med blinkerspakens knapp i änden, håller inne den en kort stund. Den börjar då räkna om efter de förhållanden du befinner dig i. Du kan reseta precis när du vill. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.