|
|
|
|---|---|
|
Såg en annons i säljes blev lite sugen på att byta till glasluckan går det? | |
|
Lyfter frågan då jag själv är intresserad av ett svar på den... Själv har jag E36 taklucka i plåt. //Stenback |
|
|
Vad gäller E39 så är det bara en skruva dit sak. ett par torx samt en stjärnmejsel behövs. Ta loss panelerna på stolparna. solskydd,kurvhandtag,ev. lampor till sminkspeglarna beroende på utr. Fäll ner en av stolarna i liggläge så får du ut innertaket genom bakdörren. Lägg en pläd på klädseln som skydd Dra lös dräneringsslangarna i hörnen, koppla några kabekclips efter kanten och i framkant (på luckramen) Lossa motorn till luckan, koppla loss Kassetten med luckan sitter med en radda torxskruv längs sidorna o i framkant samt 2 låsklips som hindrar den från att falla ner. sitter längst bak där du ser två torxskruvar. Man behöver en medhjälpare när man lossat torxen, en sitter bak uch trycker in låsblecken och låter luckan komma ner, den andra hjälper till att lossa den breda plastläppen i framkant, den sitter ungefär där motorn suttit och har ett hack i underkanten, efter lite trixande så klickar den loss, ev lite övertalning med skruvmejsel. ta ut luckan genom dörren bak. svårare än så är det inte:-DD den nya glasluckan monteras i omvänd ordning såklart:) Lycka till Forry |
|
NeZaN |
540is Det här gäller inte din fråga i sig, utan ditt bygge om det är du som har 540-bygget på 540is.com Jävla schysst bygge! Riktigt impad. Önskar jag hade tillgångarna till ett sånt bygge jag med :D /NeZaN |
|
Tack, bilen har ny ägare sen i Maj btw. den hade i princip stått - senaste 2 åren så det var dags. |
|
|
En fråga till Forry som verkar ha gjort detta: Hur tar man bort innertaket från ramen runt takluckan? Detta verkar vara det knivigaste. På min 97:a sitter det en metalram skruvad uppifrån med torx. Den bakre raden av ramen taäcks av takluckans framkant även när den är fullt infällt läge. (Jag vill inte byta till glas - jag vill täta anslutningarna till dräneringeran som läcker..) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.