AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.256

Skum handlare i Winsen/Luhe, Söder om Hamburg?

Hej på er.
Har hittat en bil som jag undrar om man vågar köpa... Bilen verkar ju hyfsad men dock väldigt smutsig på bilderna.
Utrustningen är ju helt rätt enligt min mening, men han har inte skrivit ut hur långt bilen har gått tex.

Kollade igenom hans övriga bilpark och minst hälften av dom var helt ras. Krockade bilar, en del såg totalt skrot ut.
Jag har försökt mejla till honom och har skickat fax till firman, men inte fått nåt svar. Det kanske är helg i tyskland eller nåt liknande?
Frågan är nu, vågar man ens åka ner och titta på den eller kommer man bli dunder sur på honom för att han har undanhållit vissa detaljer som typ oljud i motor eller liknande...
Han heter visst Ibrahim El Hafi.

Några tips någon?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Gå inte bara på pris, gå på helhetsintryck... VAd är det som säger att ditt objekt skiljer sig från andra vagnar i hans stall är en spontan tanke... Prova en seriös handlare rekommenderas för att undvika problem senare.
Asken
Länk

Jag glömde ju länken till bilen.... =)
Det står iaf unfallfrei, men helt lugn skulle man nog inte vara efter ett köp av den.
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Åk för guds skull inte ner till Tyskland för att titta på en bil som står hos "ärlige Loffe" bilderna runtomkring ger inte något seriöst intryck alls, jag lovar att du kommer att bli mycket besviken. Fina bilar hittar du hos märkeshandlarna eller de större bilhandlarna, inte hos någon med rh-garanti (runthörnet), Låt någon annan bli lurad istället.....

Mvh Henrik
ro
26
robsta
323i Touring -98
Ta registreringsnummer och be BMW kolla upp historiken i sitt register. nog borde BMW Sverige kunna kolla upp även en tysk bil- reparationer gjorda i T på märkesverkstad syns definitvt i utdraget man får. Det kan vara värt de ca 300:- det kostar.
Unfallfrei är ett uttryck i tyskland som är bindande - skulle det visa sig i efterhand att den ändå inte är det kan säljaren råka illa ut. Fast det är en klen tröst om man ändå fått en krockad bil.
Ska du köpa i Tyskland rekommenderar jag att du köper den hos en märkesförsäljare. Jag gjorde det och var nöjd, men det är lite dyrare. Dessa pengar kan det dock vara värt.
/Robban
ro
26
robsta
323i Touring -98
PS. Dock inte nuvarande bil. Suck (se annat inlägg i detta forum)
DS
robsta: ajdå, är inte avundsjuk på din situation om man säger så. hoppas det löser sig för dig.

tack alla andra för era svar. det blir till att leta vidare. tycker dick att det är svårt att hitta bilar i min prisklass hos auktoriserade tyska handlare. dom har för nya bilar helt enkelt.

Mvh, jörgen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.