AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
431

Någon som äger en M5 i Hägerstensåsen?

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
En vit volvo 360 försöker fickparkera, stöter till en typ sprillans ny svart M5. Ändå fortsätter han att skumpa fram o tillbaka tills M5'ans bakspoiler ser ut som riven ost... När jag då gick emot honom för att tala lite med denne sinnesförvirrade man, hann jag inte fram förrän han på nytt stöter till M5'an och gav sig iväg med ekipaget.
Jag har trafikmarodörens REG-NR om Du som äger M5'an på Sedelvägen känner igen dig...

///Kjellen

Om inte killen ser ditt meddelande Kjellis, så försök lista ut vart han bor... Han måste ju få veta. DEN DÄR VOLVO JÄVLEN SKA FAN INTE SLIPPA UNDAN! :-)

Trevligt att du berättar.

Mvh Tobbe
32
255
328 Coupé
328i Coupé -97
Kjell, om du även tog M5:ans reg.nummer kan du ju kolla upp med bilregistret vem ägaren är och på så sätt komma i kontakt med honom/henne.
Endel människor kan bara vara för FRÄCKA! Om man stöter till en annans bil-stannar man och ber om ursäkt och betalar.

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
Jag fick ha min bil skadefri i två dagar innan den blev parkeringsskadad... Verkar som om många tror att det inte gör något om det blir lite märken på den andra bilen "eftersom det inte är så noga". Oftast är det något drägg i mysbyxor och en gammal risig tvåförtifämma som begår dessa ildåd. Det är jobbigt för alla oss som är rädda om våra bilar. Det glädjer mig att Du iaktog och skrev upp reg-numret på trafikmarodören, Powerkjell! Jag tycker Du skall kontakta polismyndigheten så får de reda ut situationen. faktum är att det kan rubriceras som "smitning från olycksplats" vilket renderar i körkortsåterkallelse.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
En polare till mig parkerade på en parkeringsplats vid minda föräldrars radhus (gäst parkering typ) när min granne backar in (med dragkrog) i min polares pedant skötta ford scorpio (skit bil men hans ögonsten). Dom lämnade en lapp på rutan och efter att vi konfronterat dom så sa dom "ja tur att det bara blev lite plåt skador och inga personskador det går ju alltid att spackla)! Idioter finns det gott om.

Visa användare
605
göran
525ixt-94
Olyckor kan hända,
om man tar sitt ansvar tycker jag inte
man ska bli kallad idiot.
Plåt går och fixa, tycker inte man ska hetsa
upp sig alltför mycket.

Har sett prov på resonemang om pärlor
i andra trådar i forumet som tyder på
att vissa personer behöver:
ett liv och en flickvän. :-)

bilar är hårda, barn är mjuka.

/göran,
vintermannen/
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tycker att om man backar utan att titta så är man ganska oansvarig kunde liga gärna varit ett barn där. Det var inte en låg hastighet på inbackningen eftersom det blev ganska mycket skada. Bilen med handbroms i flyttade på sig ca 30cm.

54
107
540Niklas
540Touring -98
Göran

Du kommer med bra inlägg jämt, det lyfter upp forumet för det mesta.

Keep up the good work.

Klart man inte ska få frispel för lite plåt!!!!!!!

Mvh Niklas

Bad Boys (81)
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Att lämna det vidare till Polisen är sällan någon definitiv lösning på problemen. Helst ska man gripa en person på bar gärning och vackert vänta de 5:59 timmarna innan Polisen kommer och hämtar. Max 6 timmar får man ju kvarhålla den omhändertagne... och Polisen brukar ta tid från grip till Polisomhändertagande.

Ägaren har inget eller hemligt nummer, har således inte gått att nå. Jag lämnar en redogörelse under vindrutetorkaren.

///Kjellen

Det e bra Kjellis!!!!!!!!!! ;-)

Mvh Tobbe
bmwluver
På tal om inget eller hemligt nummer... hur går man tillväga för att få ett sånt? Jag menar om man skulle ha en väldigt attraktiv (läs stöldbegärlig) bil, vore det bra om vederbörande tjuv inte kunde lokalisera var ägaren till bilen bor, genom att ha ett hemligt regnr.
Skulle tro att Powerkjell menade hemligt telefonnummer.
bmwluver
Du har nog rätt Jocce, läste lite tokigt i brådrasket :-) Frågan kvarstår dock... kan man få en 'hemlig' regplåt?
Du kanske kan lösa det genom att använda en boxadress
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.