|
|
|
|---|---|
|
Hejsan jag har lite frågor ang. orginallarm E39. 1. Måste man "koda" om larmet om batteriet varit slut eller varit borrtaget? 3. Kan man avaktivera larmet helt, så indikatorlampan inte ens blinkar? 2. Finns det en säkring för larmet? Tack på förhand ... | |
|
Såvitt jag vet går det inte att avaktivera larmet helt med fjärrkontrollen (bortsett från att låsa upp bilen ;), däremot tror jag inte det aktiveras om du låser med nyckeln. ///Masten ThaMaztr - Fånigast nick på forumet? :) |
|
|
1.vid batteribyte måste man sätta i det nya inom 60sek. 2.det finns en säkring för larmet. 3.det går att koppla ur larmet. |
|
|
Har haft lös batterier i min E39 ett antal timmar och larmet har inte slutat att funka för det... ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Tack för svaren .... Super: Nån aning om hur man får igång larmet igen efter batteribyte eller om det är urkopplat? ... letat i instruktionsboken, men inte hittat ... eller är det kanske nåt BMW måste göra genom datorn? |
|
|
Agonar: Det kan ju hända att din bil inte har larm! Man behöver inte koda om larmet efter byte av bilbatteri. Däremot måste nyckeln initieras om ifall den är utan batteri ett tag. Proceduren för det står i instruktionsboken. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Agonar: jag har för mig att man kan aktivera/avaktivera larmet genom att låsa bilen med nyckeln i förardörren, börja med det och sök sedan vidare på vad som är fel... |
|
|
Agonar: jag har för mig att man kan aktivera/avaktivera larmet genom att låsa bilen med nyckeln i förardörren, börja med det och sök sedan vidare på vad som är fel... |
|
|
ok.. tack för alla förslag ... skall testa dem ... annars tar jag bilen till BMW |
|
|
jag har samma problem jag... batteriet va slut en dag när jag kom, så jag öppnade genom förardörren (låste sissta gången med fjärren) men nu så när jag laddat upp batteriet och anslutet det så går larmet och nu vet jag inte hur jag skall göra för att få stopp på det eller åtgärda problemet... hjälp mig... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.