AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
831

Chip Trim

YX
34
YXDer
E34 M5 -94
Hallå Autopower.nu...

Tänkte bara höra om de finns nån kunnig där ute som vet nåt om chip trim.

Har en -92 325i.
vad kostar det att chippa den till c:a 220 hk?
ska man bänka den oxå?
vart gör man detta?

-Daniel-
det finns en massa åsikter om det här med trimchip en del säger att det funkar en del säger att det är bara bluff och en del säger att det funkar till viss del (inom vissa varvtal m.m)

själv tror jag det är att hoppas lite för mycket att du ska få ut ca 30hk mer med ett trimchip

kollar du bara här på säljes börsen så finns det trimchip allt från 400 till flera tusenlappar då du lämnar in bilen så dom mäter av alla värden exakt och optimerar det
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
kolla på www.itsfun.nu !
Men 220 hk får du aldrig med ett chip,,kanske 200+hk

\\\M 325i ZENDER///
för att du ska komma åt 220hk räcker d inte tyvärr med endast chip(dvs utan turbo).chipade min hos itsfun å den verkade mkt piggare.chip ger ca 5-7hk på sugmotorer tyvärr, men den en bättre bränsle förbrukningen.

tar bort katten å köp "riktigt öppen luftfilter" så kanske vi börja närma oss.

mvh meisam
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Närma oss 200 kanske... Du får inga 28 hästar på chip, filter och utan kat.
Turbo, eller mer regelrätt sugmotortrimning, med mappning nya kammar osv. räkna med 1000kr/hk stämmer rätt väl.
YX
34
YXDer
E34 M5 -94
jaja, då vet man...

320-325
men vad jag vet så ska ju just den motorn som han har m50 2,5 vara bland dom få som det märks skillnad vid chiptrimm och sen med race katt sport avgas o m3 grenrör,,,kanske öppet filter ,,,såå kanske .. det liger runt 210-215 hk kanske 220 ..hk ... det är bara mina ideer..så hade nog jag gjort iallafall om jag hade en liknande bil/motor,,
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Har chip, öppet luftfilter och sportavgas på min bil och chip märkte man mest iaf, men knappast WOW.

Ifall du hittar ett chip för en 500:- så e det bara o köpa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.