|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW 528i -84 och frågan är vad jag ska göra med den... Ska man skrota eller ska man byta motor? Det är ny koppling och en hel del andra delar bytta och sen hände något med motorn. Ska man skrota, sälja till händig person eller renovera? Vad är en sån värd? | |
|
Värde som den står nu med defekt motor är inte speciellt mycket mera än skrotpremien...Tyvärr.. En dylik i fungerande skick,utan allvarlig rost eller större mekaniska defekter,dvs i bruksskick hamnar väl någonstans kring 10'... Vad du ska göra med bilen vet du nog bäst själv.Beror ju på dina förkunskaper,vilja,tid,lust o ork :) Mvh Janne. |
|
|
Renovera seriöst eller skrota tycker jag, det är i alla fall ingen idé att göra något halvdant med den, tex att bara byta motor och sen köra med rost och slitage, det är bara bortkastade pengar. Då kan den lika gärna gå till skroten eller så slaktar man den själv. Du får mer betalt om du säljer bilen i delar än hel. Fräscha E28:or har ju blivit så otroligt sällsynt, det är bara på Knutstorpsträffen man ser en del exemplar som verkligen är i toppskick. E28 överhuvudtaget börjar ju bli utskrotade, kan vara läge att satsa på en renovering och hellack om bilen inte är totalt slut. //HD91 - M5 E34 Limousine register - |
|
| Vad är det för fel på motorn då? | |
|
Den går inte runt. Startmotorn orkar inte och lägger man i växel och försöker bogsera så går motorn ändå inte runt. |
|
|
Prova med att byta startmotor då!!! |
|
| Eller batteri !!! | |
-BeeMWe- |
Hehe totalskurit om den inte ens går runt. |
|
Gissar också på grillad kolv. Mvh |
|
|
mmm ja skulle skruva lös toppen å spara den om den var bra sen köpa en 535 motor från skroten dom är ju inte nå dyr nu dom men de är vad ja skulle göra BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
|
Jag skulle också göra som <niclas85> skrev...... Billy B-10 |
|
| E28 måste väl annars vara en bra kompromiss mellan E30 och E34?! Nästan lika rolig som E30 och nästan lika komfortabel som E34? Eller är jag helt ute o cyklar? | |
|
he he , en e-28 är bra mycket roligare än en e-30......enl mej iaf.. Billy B-10 |
|
|
Ja, jag får väl ta och lätta på toppen efter jul men är motorn skuren så kommer det finnas mycket delar till en 528i att köpa :-) |
|
|
Hmm... För den delen har väl inte batteriet och startmotorn något att göra med om motorn inte går runt när man bogserar?!?!??!! |
|
|
precis...om motorn inte går runt när du bogserar så är det nog värre än batteriet och startmotorn...... Billy B-10 |
|
| Hur körde du när det tog stopp i motorn? Var det under hårdkörning eller..? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.