|
|
|
|---|---|
|
hallå! jag är helt torsk på BMW och e30. men jag är fast i hästkraftsmissbruket redan. så jag undrar vilken motor som går att få upp mer hästar i för mindre pengar?! 318is 16v har ju mer effekt än 320, men 320 tål kanske mer? och är det lönt att trimma en 320 när det finns dyrare/roligare 325? //Franz | |
|
Lättsast å billigast e å köpa en 325 motor å hänga i... Ger mest effekt för pengarna.... Mvh Limmet |
|
|
Yep, M20b25 funkar fint... www.tvrt.tk mvh:Anders Elenius |
|
| Oki Tack! | |
| Fungerar det att bara slänga i en 325 motor och låda i en 318 -84a? Eller är det mkt som måste byggas om då? Och hur är det med besiktningen och försäkring...? | |
|
324 td:n bara byta pump och turbo ladda på och den går som satan ur himlen |
|
| har den sålts i sverige? känner inte igen td på e30... | |
|
helgonet: vad har du gjort med din TD? är det något drag i den? min gammla 324D är så slö så man kan springa ifrån den :) funderar på att turbokonvertera den. funkar det med en 525 tds turbo? har ett grenrör å turbo från en sådan. men turbon verkar inte va så mycket att hänga i julgran.. Problemet med problemet är inte problemet det är lösningen på problemet som är problemet hum? |
|
|
jag har ställt upp pumpen rejält och sen skicka på 1.5 bar i laddtryck,så den går mycket bra jag kör lätt ifrån 325:er med den den matar på från 0-200 utan några problem problemet är fästet, den spinner 1:an 2:an och halva trean när man ska iväg så om jag vore du så skulle jag konvertera snabbt för det är skitkul att köra ifrån bensinare med (gammel) diesel |
|
|
Hur länge har du kört med det receptet? --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
ett halvår,men nu ska intercoolern i nästa vecka så då ska jag ställa upp trycket lite till den gamla toppen sprack pga att vattenpumpen hade pajat så nu sitter det en ny i han vi kollade upp motorn grundligt innan så det är bara att tuta och köra, men nu har kopplingen börjat slira trots att den är ny bytt så det ska i en ny som pallar för 600nm |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.