|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej! Har för några år sedan demonterat bomben på min 535:a. Den satt som fanken .... med bl a lochtight. Stora rörtången och bautaskruvstycket var tvunget att letas fram o s v. På 750 ser bomben annorlunda ut med bl a ett fäste i botten. Sannolikt är detta fäste till för att förhindra att bomben skruvar ut sig själv. Tror ni att den därmed även är lättare att lossa när man väl lossat "vridfästet" ??? eller måste ABS- enheten som den sitter fast på lossas??? MVH /// Paap R |
|
Vet ingenting om 750, men jag har bytt bomben på 528:an, och då använde jag bara en oljefilteravdragare från biltema. Den avdragaren som ser ut som en cykelkedja. Gick på 15 minuter att byta bomben. Behövde inte lossa någonting mer än bomben. Lite lirkande för att få ut den bara. Men som sagt. Biltemas oljefilteravdragare med kedja Länk funkar hur bra som helst. ///Jesper |
|
|
eh , vi har nog inte samma bromsbomb. på min 750 sitter bromsbomben bakom främre kofångare till vänster på bilen. jag har inget fäste i botten. på 730 har jag däremot ett fäste , som är otroligt litet och inte går att ha till något. på´750 lossade jag bara kopplingen till röret som sitter på bromsbomben. sedan var det bara ta bort den och sätta dit en ny. går snabbt och enkelt. bomben sitter i närheten av abs-lådan , men är inte ansluten direkt dit på något sätt. röret från bomben går 50 cm rakt upp till "bromsventilpaketet" ... 7-Series - The choice of your local pimp!. |
|
|
Paap: Från 91 så har bomben på 750 två anslutningar, så att bara gänga ur den går inte. Vill du ha en bild ur ETK, kan jag maila det. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Paap Reeder |
Hej! Drog dän pallbockarna idag och körde runt kvarteret. Bromsen verkade OK. Kommer nog att ställa på den på skoj några dagar. Kände vridet på den lilla provturen ......... Tack Erik. Skall kika i ETK´n. Sannolikt är det OK nu. Tack för tipsen om fastsättning. Har inte gjort mer än lyst med ficklampa. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
Hej E32:or! Skall bromspedalen bli stum som på min E 28 efter 15-20 pump med stillastående motor??? MVH /// Paap R |
|
Ja, det skall den. Trycket räcker till 15 bromsningar minst vid ny bromstrycksackumulator (bomb) sen blir pedalen stum. SBP brukade prova detta genom att bromsa 10 ggr och jag tror att det var OK med 8 ggr före stum pedal. Bosse J. BMW CS 185 |
|
|
tjenare... har ett problem med min abs...allt ser ut som det ska i displayn tills jag bråmsar in ganska hårt...då börjar abs-lampan att lysa...vad kan det bero på??...bromsbomben?? """hmz""" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.