|
|
|
|---|---|
Scheckheft |
Hej Hittade denna 525i med följande utrustning: sportsäten med tvåfärgad skinn, taklucka, cd växlare, automat. avbländbar spegel, el gardin bak, manuella för sidorutorna, "stora" färddatorn, lm hjul med nya däck. 16700 mil. Pris:61 000:- + importkostnader Vad tror ni om denna bil? Länk Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
Bilen ser väääldigt fin ut. Däremot så tror jag den blir alldeles för dyr innan du har den hemma i trafik. MVH Robert |
|
|
Håller med föregåeende talare. /Simon |
|
Scheckheft |
Hej Men hur mycket (=belopp) skulle ni värdera den till? Jag är medveten om att det finns ett överflöd av E 34:or i Svea rike. Däremot sällan en E 34 525 så välutrustad som denna. Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
Om man betänker att man är beredd att betala lite extra för de options som den faktiskt har, så skulle jag nog försöka att få ner priset så att den står klar på gatan här hemma för ca 60". Och som du själv skriver så är marknaden för E34 rätt "överetablerad", dock inte med sådana här exemplar. Det är just sådana här välutrustade ex. som gör det så kul att ta hem en själv. Sen kan man ju fråga sig om nästa ägare är beredd att betala för det. Bye the way, skulle inte du ha en ny 7á ? Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
| Skulle vilja värdera den till ungefär 70.000, kanske några tusenlappar upp. | |
Scheckheft |
Hej PJ: jag håller på fram och tillbaka: ny sjua from 99, E 31, E9 och nu E34. E38 är snygg och egentligen mitt förstaval men ibland undrar jag om det är värt att äga en sådan bil med tanke på kostnaderna. Men men. Exemplaret jag vill ha respons på verkar välskött, tre ägare, servicebok, alltid servad hos BMW. Övrig utrustning jag inte nämnde: bensinvärmare, klima, sitsvärme, ASC, träinredning grå lönn högglans, 4x fönsterhiss, sorrentoblåmetallic, årsm 95. Som du skriver PJ skicket och den lite unika utrustningen gör att jag fundera. Dessutom har jag aldrig ägt en 525i... Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
Låter som att 728 e38 är ett bra val för dig scheckheft, samma egenskaper som starkare e38or, sämre prestanda och lägre kostnader. /Simon |
|
| Finaste jag sett!!! | |
| Tja vad kan man säga kvalitet kostar, spelar ingen roll om det är en 316 eller 750... Den är säkert värd sina 65000 men aldrig mer. Du får en ok 540 95 för samma pris en jag är doch mycket osäker på vilken som är bäst ur ett längre perspektiv. Du | |
|
Vad har du för alternativ för utom 525 e34,Scheckheft? /Simon |
|
Scheckheft |
Hej simon: mina alternativ är följande E38 (740, 750) från 99 och framåt. 728 är inget alternativ för mig. E31: 840/850. Bara ett problem- min sambo vägrar sitta i den! Mumlade något om bil för tjuogoåringar :D. E9: vacker coupé som jag kan tänka mig som ren sommar-/entusiastbil. E34:an jag länkade till är intressant pga det fina skicket, unika färgkombinationen exteriört-interiört samt att bilen finns i mina "gamla hemtrakter". Det innebär att min kompis kan titta på bilen och genomföra affären. Så hämtar jag den när jag har tid. Det innebär också att importkostnaden kommer nog att ligga under 10tkr. Har ju inga omkostnader för boende, mat osv. Ägaren till bilen ska flytta utomlands så prutmån finns. Följande kombination kan jag tänka mig: fin E34 som vardagsbil + E9 som entusiastbil. Har på något sätt "återupptäckt" E34 och tycker att det är en vacker modell. Var ganska less på den efter att ha ägt två touringar. Oj, det blev ett långt resonemang det här... Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
Scheckheft, du har inte funderat över e39. Jag har haft både e34 och e39. E39 är bättre på allt tycker jag och är riktigt prisvärd, framförallt sedaner, dock kanske du inte riktigt har fastnat för den antar jag. 528 är en bra modell ofta hyggligt utrustade och relativt ekonomiska att äga. 540 är extremt prisvärd just nu, som din förra 740 men lättare!! E31 är cool, men jag har för mig att du har barn...är dom iofs 3-10 år borde det funka, för mig som har en knappt sex månader gammal dotter och fru skulle det inte funka...:) Opeln funkar just nu....:( /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.