|
|
|
|---|---|
|
Hej Har monterat ett par DLS 225 (5.25"koax) i taket på min 523T. Har förstått att det är en OK högtalare, tänkte lägga mera krut på framsystem och sub. Killen som sålde dom menade att det var onödigt att dämpa bakom högtalaren. Trots att det låter mkt bättre med de nya högtalarna så är det en bit kvar till välljud. Hur har ni gjort som bytt takhögtalarna bak? Mattogre | |
Robsarve |
Dämpade plåten i taket med 3M´s constrained layer tape, fyllde med fårull och framförallt så tätade jag ordentligt runt högtalaren. |
|
Tackar, det blir till att göra om. Använde silikon för att täta runt högtalaren, såg att det har använts av folk i detta forum. Billigt och lätt att jobba med. Få se hur lätt det är att demontera... |
|
|
Robsarve: *LOL* du gör ju inte mycket för att vi fastlänningar inte skall ha fördommar om Gotlänningar och får...*LOL* 3M tejepen är det nån tjockar a la asfaltsmatta eller typ "silvertejp" eller vad?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Robsarve |
Jag var hemma på gården på ön när jag gjorde det... billigt och god tillgång... ;-) 3M tejpen är mycket roligare än så: ca en mm tjock hård aluminumtejp med ett mycket segt lim. Limmet blir en dämpare för plåten genom att aluminumet och plåten har olika frekvens. Grymt effektivt. Tekniken kallas constrained layer, villket på svenska blir ungefär (rörelse)begränsat lager (limmet). |
|
Och denan dunder tejp hittar man hos 3M så klart , vart får vi vanliga dödliga tag på den?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.