|
|
|
|---|---|
|
hej. va inne på stylingkompaniets sida och hittade ett turbo kitt som dom har till M5 3,6. står att man får ca 460 hk vid 0,35 bar mm. är det någon som vet nått om detta kitt "bra eller dåligt" eller ge era synpunkter på vad ni tycker. SKR MkI är turbo kitt som till skillnad från dom flesta övriga turbo kitt som finns på marknaden då detta är en komplett byggsats för den händige som vill trimma sin bil och få enorm prestanda utan att ruinera sig. I SKR grundsatsen medföljer allt för att du skall kunna instalera detta så lätt som möjligt själv. Monterings tid är dock ca 180h. STK MkI kitt är ett grund kitt som man senare kan utväckla utan att byta någon av dessa komponenter förutom själva agrigatet vid behov. SKR I är upgraderings bart till SKR II och SKR III. Med SKR I paket kan du ladda 0,35-1,8Bar beroende på bilens kring utrustning så som kompsänknig m,m. I grund satsen ingår ett SMT6 sprut så kallat "piggy back" system där man utnjyttjar orginal systemet och mappar detta efter bilens förutsätningar och önskad prestanda. SKR Mk-I M5 3,6-3,8 Turbo kit Ger ca 460hk 0,35bar Innehåll: Perfectpower SMT6 Perfectpower CD programvara Garret T03-AR60 steg 5 trim Lintec/ K&N Filter Ventilslangar Rooger Intercooler* silicon Slangs anslutingar Turbo fläns Grenrörs fläns avgas fläns Distans brikor Tryck Rörs böjar tryck rör Grenrörs böjar SKR Avlastningsventil. Länk | |
| Har du kopierat rätt av från deras sida? Tänkte eftersom det fanns fina stavfel i texten!=) | |
|
tänkte du på monteringstid 180h låter mycket. även att skr1 kittet funkar mellan 0.35-1.8bar eller? Diesel-räsern |
|
|
Tjenare. Killen som skriver på deras hemsida har dyslexi, därav stavfelen... /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
har också funderat på ett sånt turbokit till min 32'+ mila bil. någon som har erfarenheter av det kittet? original kompression, tät motor som går bra osv "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
| Vad kostar kittet? | |
|
kittet ligger på ~ 26 tusen vilket jag tycker låter rätt så bra ändå. är sugen på turbo i bilen som är en e30 med 3,6an. men tänkte bara om någon har nån erfarenhet av de kittet eller nån som e mer insatt i det hela än vad jag är så lämna gärna era synpunkter på vad ni tycker. |
|
| Varför använda en gammal t03?, sen ödsla pengar på att uppgradera den? Dessutom till så stora motorer... | |
|
hmm, undrandes, om det e en m5 3,6 med 315hp o så med detta kitt ungefär 460hp en bra ökning med bara 0.35b. kan det verkligen stämma?? undrar med om man inte måste ändra kompet då osv??? |
|
RafkoM3 |
Reklam ;) Länk Länk |
|
tar de inte jävligt lång tid innan t03 kommer igång? "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
|
Hej Mackan! du kommer få stora problem att montera dom där grejerna, det finns ingen som helst plats för en laddluftkylare t.ex. Och det är ganska tajt vid grenrören ochså. I ditt fall e det bättre me en kompressor av något slag, då kan du ladda typ 0,6-0,7 utan laddluftkylare! |
|
| Komprimerad luft blir varm, oavsett vem som komprimerar den. Allmänna gaslagen görs sig påmind oavsett om du använder en kompressor. IC behövs lika mkt där också, även om det kanske blir lite kallare pga att det inte uppvärms av avgaserna. Jag har svårt att tänka mig att det ens finns en T03 som kan flöda luft för 460 hk, och en ökning med mer än 35% av orginal effekt är inte så trolig med det laddtrycket. | |
| Bäckis: Jo jag vet att man behöver en IC till kompressor ochså, men man kan ladda lite grann utan ochså. | |
|
Tja Micke. ok jag kommer få de. aa vet att de e jävligt trångt där. =( menar du kompressor typ din eller? får försöka hitta nått annat då :) när våren kommer e du sugen på att byta lite grejer på bilen då som vi snackade om förut typ bussningar mm?? ha det bra//Marcus |
|
|
Börja dominera med "Allmänna Gaslagen" och hela kittet, stöddigt :p "Installationstid ca 180 timmar" ... Betänk att det är 4,5 arbetsveckor heltid. Låter som du får en säck komponenter och just inget mer. Kolla vad det skulle kosta dig att införskaffa motsvarande delar på alternativt håll. Jag personligen tycker det verkar onödigt att betala för lösa delar som man garanterat kan skaffa billigare på annat håll. Och Bäckström, hur bra är dom där Piggybackprylarna egentligen? |
|
|
Hallå där......... Jag skulle inte köpa detta för de pengarna...... Och som Bäckis säger att en T03:a till 460hk... Njae, kanske inte... Oavsett det så betänk att med en sådan liten turbo så kanske du kan få ut turbons max effekt. Säg 400hk.... Problemet blir troligen att du får ut det tidigt vid kanske 5500rpm.... Och efter det har du en stendöd motor... Det du får är ju i princip bara lösa delar.... Tror dessutom att du ändå måste komplettera eller förändra iaf för att få ihop det på ett vettigt sätt. Det blir ju troligen inte mindre jobb om du köper allt löst heller. Turbo, plattor krökar osv kan du få köpa av mig....... //Jesper |
|
| Jag skulle nog kolla på en vortech eller liknande kompressor, tar inte så mycket plats.Självklart fixar vi bussningar m.m till din pärla sen! | |
|
aaa får kolla runt på sådana då. =) är inte aktuellt med det nu men lite planer inför nästa vinter kanske. men vi lär juh höras micke framåt våren. ha det bra //Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.