AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
862

Vad är man bered att betala för en navi?

Jag har ju navi/tv i min bil. Jag har den tidsenliga nvi/tv från -99. Jag tänkte sälja i så fall både fram delen och och självklart navienheten där skivan sitter. Vad kan man få för det???

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En Mk2 navi kanske 2kkr ev 2.5kkr. En skärm 4.3" 2kkr? Har man tur går dom direkt har man otur kan man få annonsera länge.. Utbytes är betydligt dyrare dock.
Asken
Okey... 2000kr bara för en navi??? det lätt billigt tycker jag...

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En MK3 får man lite mer för, jag fick 2.5 k för min mk2 men den var utbytt 2002 och hade uppdaterat prgvara....
Asken
Okey... ja, det är ju inte mycket att hänga i granen... jag hade ju räknat med en 10K nästan i alla fall... men okey.

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

den blir nog värd lite mer om den är komplett, dvs kablar och TV-modul. kablarna tar dock MASSOR med tid att ta ur, om det ens är möjligt. det är väldigt mycket jobb att installera en original-navi i en E39, därför är det inte speciellt eftertraktat. det är i så fall som Asken säger, som reservdel om något går sönder.
Navigationssystem är inte dyra längre, speciellt inte begagnade, när det går att köpa en Garmin hand-GPS och handdator i ett för 550 USD i USA eller 8500 SEK i Sverige. då kan man ju använda den när man går till forts också....

mvh Johan
Det är ju sant... den är ju intye komplett... för jag drar inte ut kablarna... men annars så är allt med.... men personligen tycker jag att det är en jäkla skillnad på en hand-GPS mot en fastmonterad i bilen...

mr
113
mrjim
A4 Avant Tdi Q 2013
Jag har en Garmin handdator med GPS-navi o mp3 spelare, funkar klockrent, kostade 6995:- på siba + en tusing för ett bilkit.

Får min e46 på måndag...
Är det någon som som säger vart du ska svänga... typ "sväng nästa höger"????

mr
113
mrjim
A4 Avant Tdi Q 2013
Oja, ofta tom 2 ggr, om det är en "klurigare" korsning, sen kan man ju kolla på kartan om man inte fattar vad tanten menar, i rondeller är det lite lurigt ibland...
Okey... ja, det låter ju lysande....

Det finns ju olika: från "hottade" PDAer ( al a Hasso) till t.ex. Street pilot ( se nedan samt hemsidan)
Prisbilden är ju lustig på streetpilot : från 10495:- till 15995:- enl pricerunner..

(saxat från www.garmin.se:)

"Streetpilot III

StreetPilot III från Garmin erbjuder fordonsnavigation till samtliga fordon, oavsett om du kör MC, bil, eller lastbil. StreetPilot III tar nu täten i Garmins serie av portabla vägnavigatorer, med dess "Turn by Turn" möjligheter och mycket enkla handhavade.
Denna portabla GPS är den perfekta reskamraten både på arbetet och semestern. Den färgstarka elektroniska kartan visar din position tillsammans med städer, gator, kustlinjer och mycket mer. Ladda ner kartor från City Navigator MapSource CD-ROM för mer detaljering, söka upp adresser, hitta hotell och restauranger. Välj en destination och StreetPilot III räknar ut en färdväg och visar gatunamn och svängar medan en röst berättar för dig hur du ska svänga.

StreetPilot III. Lämna navigeringen till oss. "

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.