AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
498

19" till M3 e46?

Tjena! hade tänkt att sätta på 19" på min m3 -01 men när jag fick veta priset blev jag lite passiv.... men så hitta jag kopior för en hyfsad slant, dom e 8*19" samma som org fram men bak e BMWs 9,5*19" och man vill ju hat feta sulor bak. så min fråga e kan jag ha 255/35 på en 8*19"fälg utan att det ser dumt ut?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
En rekommendation som kanske inte blir riktigt lika billigt som att köpa kopior är att se sig om efter ett begagnat alternativ (jag förutsätter inte att du ska montera vinterdäck på fälgen). Dels är kopiorna bra mycket tyngre än originalen dels håller dom sämre kvalité. Till en prestadavagn som M3an hade jag aldrig tänkt tanken att sätta på kopior (möjligen till vinterdäcken). Ska man byta ska man byta till BBS, OZ eller något annat välkänt märke.

Angående 255/35 på en 8" fälg så är jag tveksam, jag hade 255/35 på en 8.5" en gång och det var precis kändes det som.
Beckham: de kopior som finns är gjutna och är också oftast bara en större variant av 18"-arna. 19"-arna är smidda och har (som du vet) klara olikheter.

8" och 255 borde inte se bra ut bredded på fälgen är ju ca 203mm så du fårstår själv att det kommer att se kajko ut.

Det är ju också så att de riktiga 19"-arna är en mardröm vid fickparkering eftersom det första som möter trottoarkanten är en polerad fälgbana och det är inte en bra kombination.

Jag har klarat mig i drygt 1.5 år men som sagt var, antalet personer som kört och fickparkerat bilen förutom jag är få.

Det finns ibland 19" ute på begagnatmarknaden från personer som vill byta till något annat. Håll ögning öppna bör du kunna få en uppsättning (med mer eller mindre bra däck) för runt 20kSEK.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.