|
|
|
|---|---|
|
Tjena. min bil har lite svårt att komma ner på tomgång ibland. Händer oftare och oftare. Den vill gärna lägga sig strax under 1000 varv när normal tomgång ska va runt 600. När de är riktigt illa så kan den stå och varva 1300 på tomgång. När den inte kommer ner på tomgång så går den väldigt oroligt med misständningar och ruskande i hela bilen. Men kommer den bara ner på tomgång som den oftast lyckas med efter ett tag så går den fint. Vad är detta för knas? Jag blir knäpp! Hoppas ni kan hjälpa mig. Tack på förhand. Diesel innehåller mer energi än bensin! | |
|
Skulle tro att pumpen börjar bli lite sliten, så det är kanske dags för en elektronikjustering på pumpen kostar ca: en femhundring. Det har löst liknande problem på min, men nu verkar det som det inte hjälper längre,så det blir till att byta pump efter nyår ca: 12000:- |
|
|
Skulle tro att pumpen börjar bli lite sliten, så det är kanske dags för en elektronikjustering på pumpen kostar ca: en femhundring. Det har löst liknande problem på min, men nu verkar det som det inte hjälper längre,så det blir till att byta pump efter nyår ca: 12000:- |
|
| Du kan ha fel på givaren till varvräknaren..den sitter under startmotorn symptomen du har påminner lite om det..det går 2 mycket tunna sladdar till den kontakten vilka är inte helt ovanligt att man har av om man byter startmotor utan att ta isär kontakten ..på min bil råkade jag ut för glapp i den kontakten ca 1500 varv i tomgång samt misständning..har även hört talas om en ..där hade en av sex piggar på startkransen ramlat bort då kunde givaren bara räkna till 5 symptom misständning hög tomgång...men som sagt det kan även vara något annat | |
|
Detta va intressant. Pumpen renoverades för cirka 4000 mil sen. så borde ju funka tycker man. Iochförsig så var det endast ompackning och justering som gjordes. Kanske att ställverket börjar bli slitet. Hoppas inte de. Då har man ju nästan gjort ompackningen i onödan. gto80: Kan man se om den givaren är dålig på en diagnoskontroll? Nu funkar bilen helt plöttsligt utan problem, så de tyder ju på nåt glapp av nåt slag. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.