AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.015

Starta inte, larm?

Dr
116
DrScream
328 Cab -95
Hej köpte ju min första 7a för ca 2v sen. Har nu stött på mitt första problem..e ju inte glad direkt. Va o spola av bilen me högtryck lämna nyckeln i bilen med stereo på...har gjort det innan. Nu ville den inte starta..

Tänkte oxå till läga att larmet verka gå så fort min granne öppnar garagedörren för vi har gemensamt garage så larmet har nog gått en eller 2 gng per dag, hur kännligt är det? Undrar om det har gjort så att batteriet bara blivit sämre o sämre...

Mvh Daniel

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
kan vara så , är batteriet aldrig bytt är det dags då det isf. är 7 år gamalt. om det sedan är kallt ute samt många kallstarter så kan det laddats ur.

ladda det några timmar och se om bilen startar.

7-Series - The choice of your local pimp!.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Vilken typ av larm har du ? BMW orginal, extra larm eller startspärr ? Det går att koppla förbi larmslingan om du har en eftermonterad startspärr/larm typ Cargard eller liknande. Tydligen så har även andra än jag stött på problemet att en av de tre inkopplade brytpunkterna ger upp i larmmodulen. Med följd av att tex. startmotor eller bränslepump inte aktiveras.

Mvh. Patric

Min(fd.E32)/38:a
Länk
BMWCS #4598
Dr
116
DrScream
328 Cab -95
Hej fick igång den idag utan problem, behövde bara lite starthjälp. Batteriet va nog rätt urladdat...

Men nu funkar dock inte att öppna bagaget med fjärren!? någon som vet vad det kan va?

Mvh Daniel

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.