|
|
|
|---|---|
|
tja tänkte trimma min 525 tds mera än bara chip någon som har några erfarenheter av detta Fredrik Diesel Power | |
| öka på turbotrycket och riv bort katalysatorn..... | |
|
har jag redan gjort men kan inte ladda mer än 1.4 bar .ska göra ett nytt grenrör så jag kan ladda mera. katten är borta för länge sen.. Diesel Power |
|
|
Enklast är nog med en KCR-box typ plugg-in. Höjer effekten med 30 hk enligt tillverkaren. Kostar ca 4500kr till en TDS före - 95. Funderar själv på att skaffa en. Se www.kcr.se Kör så det ryker |
|
|
jo jag har redan det men det räcker inte... Diesel Power |
|
|
Är du nöjd med KCR-boxen? Gav den utlovad effekthöjning? Hur påverkades bränsleförbrukningen? Kör så det ryker |
|
|
ja den funkar jälvlig bra. vet inte om bränsleförbrukningen miskade något körde väl inte så ekonmiskt.. men det blir skillnad i vrid och hk. PRISVÄRD!!! bara å handla Diesel Power |
|
|
Tror nästan att det blir billigare att byta ut 525:an mot 530d och trimma den istället, annars blir det större spridare + turbo... Kanske byta hela bränsle insprutningen? Hur gammal är 525:an? Dieselmeken här på forumet vet nog hur mycket det går på att trimma 525:an ännu mer. Mvh |
|
|
Fick du inte problem med automaten med KCR-boxen? Några här på forumet har tydligen fått det... Mvh |
|
|
det är en -92 har pratat lite med diselmeken så jag har köpt en större intercooler å ska köpa en större turbo me. jag har inte den boxen som sitter på kabelhärvar till pumpen utan det som sitter "i" styrboxen men det var inte bra för automaten det sitter numera en manuell i!! automaten blir tydligen knäpp å vet inte vad den ska göra när man har denna box.. men den andra vet jag inte hur det funkar.. //fredrik Diesel Power |
|
|
Trimma 525 tds???? Kolla här! Länk Klicka på "525tds" ha det //Göran MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
Lindqvist: vad har du gjort på bilen din? har själv en 525tds som jag vill trimma lite:) |
|
|
booonie: jag har inte gjort så mycket än men det är mycket på gång. nu har jag bara tagit bort katten å satt i sörre spridare. men har en turbo som jag håller på att göra ett grenrör till den ska palla 300 hk på diesel.. sen ska jag sätta i sörre pump huvud å större ic å en sinter koppling. ev oxå vatten sprut.. Det fräckaste med Diesel är att man ser röken när motorn tar i!!=) |
|
|
okej var köpte du spridarna och vad kostade dom? blev det någon skillnad att ta bort katten? |
|
|
dom köpte jag av min pappas kusin vet dock inte vad dom kostade exakt runt 3000 för alla 6. då var detta inte nya spridare utan större tappar.. var till någon 3,3l maskin. det gjorde ganska bra för vrid på låga varv speciellt. att ta bort katten gjorde mycket.. är du intreserad av spridare kan du mejla Det fräckaste med Diesel är att man ser röken när motorn tar i!!=) |
|
| Någom som vet vart trycksensorn sitter på min 525tds? slet av wastegate slangen bara för att testa men sorlig nog märkte jag ingen skilnad...Den jäveln stryper bränlet. En annan förklaring är väll att turbon e så sliten att den helt enkelt inte mäcktar med. | |
|
Får du bara ett laddtryck på 1,4 med kcr box, på min förra 525tds hadde jag laddtryck på 1,9 men bara kcr box monterad, den gick riktigt fint och inte blev det sämre med en större ic.... Prova någon annan kcr box om det kanske är nåt tjall med den du har?? Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
| En liten undring bara. Vad tycker automaten om att man boxar/chippar sin tds? Vridet ökar ju ganska rejält, törs man ge sig på det på en bil som har passerat 30000 mil och som man har tänkt lägga mint 10000 mil till på själv? Jag kan ju tillägga att lådan drar fint och växlar helt underbart så den verkar ju må bra och ett olje+filter byte på den är planerat inom snar framtid då jag inte vet när det var gjort senast. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.