AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.092

Bild, M3:a(e36) med 19" Breyton Inspiration?

Sida 2 av 2
Jag valsade min 20-25mm bak.Det gick att köra med 4 pers i bilen med då fick man köra lungt.Det var inte däcken som tog i utan det var fälgkanten.Däcken var 235 bredda så de bygde innåt här kommer det flera bilder:

Länk
Länk
Länk

Dime M
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
*Dime

Tack för bilderna. Vet jag valsade skärmarna 10-15mm på min 325:a för att få plats med ett par breda fälgar bak dessa passade utan vidare på min nuvarande M3:a så det ska nog gå me 19x10" bak *hoppas* Ser nån några till salu så tar jag gärna emot ett mail... =)

God Jul

Herr Ober, ein Autobahn bitte!
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
*Pelle

Verkligen jättesnyggt med Magic fälgarna. givetvis tar jag dej på orden när du säger att det tar i men på bilderna du har så ser det ut att va en bit emellan? När jag hade mina 255:er bak på ett par 8,5" med en värre ET kunde jag inte ens få in lillfingret mellan däcket o skärmen o det släpade kanske i en gång på hundra vid kraftiga stötar o 4 pers i bilen, slängde på ett par 235:er o det blev hur gott om plats som helst...

Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
kvittar va de e för modell de va väldigt fin iallafall
mvh//m5 micke

M5 THE REAL POWER
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Mr vanos
Ja det är en bit emellan men inte riktigt så mkt som bilden visar pga att bilen står lite snett och är därmed "högre" på den sidan... svårt o förklara men du kanske förstår...? =) som sagt ska jag byta bussningar och hoppas att det inte tar i sen. Om du köper 10"fälgar se bara till att inte fälgarna sticker ut längre än skärmkanten, så j''vla fult (+ böter?) aja nu har jag sagt vad jag tycker...

MVH Pelle
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
*Pelle är det som jag misstänker Falken FK451 på.... Hur tycker du bilen beter sig med dom däcken...?

ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
jag har ett par ace roma 18" et 41 tror jag de är. med 235or inner kanten är uppvalsad. så nu ligger de slickat mot kanten!
är dock helt fel rullomkrets är är 235 40 18" ska vara 235 40 17" så kan de vara även sänkt med bilstein dämpare med ac schnitzer fjädrar!

Mitt ex satt de 17 med 10" bak! men då var de kolfiberskärmar ;) saknar dom!
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Mr vanos

Ja det är falken däck, fk 451 265/30/19 bak och 235/35/19 fram. Har inget att klaga på alls, bra fäste och planar bort vatten bra med V mönstret. Det är ju rätt lätt o få vattenplaning med 265:or annars... =) Vad hade du tänkt att ha för däckdimension om du köper 10x19"?? Skall du ha 9x19" framfälgar?

MVH Pelle
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
*Pelle
Funderar på eventuellt o nöja mig med 9x19 runt om, men det går alltså att köra med 265 er bak då, är det 265er på bilderna med? Fick några bilder på GT:n med 9x19 runt om men där va det 235er runt om, Funderar på Toyo om ja inte skulle kunna få tag på FK451er till bra pris...

Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
köper du falken så går det med 265 men inte annat märke, falken däckens profil är mer vinklad, beror kanske på att däcket är smalare än andra... vad vet jag... jag har även varit i kontakt med en annan kille som hade likadana fälgar som jag på en m3, han hade falken 235 runt om och det tog i skärmarna för han också så du gör nog rätt i att inte ta 10" för då har du problem. falken 265/30/19 kostar 2253:-/st på nätet och toyo proxies 2800:- så falken är bättre alternativ. om inte du har spec. pris nån annanstans. Dessutom så har jag bara hört och sett negativa saker med toyo däck.

MVH Pelle
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
okej tack *Pelle börjar klarna lite mer nu vad som e rätt o fel, Toya fatta ja annars som att det va ett ganska bra däck... Porsche hade det ju bl.a. som standard montering i mitten av 90 talet... annars är ju FK451:an ett väldigt *snyggt* däck...

Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
*Pelle
Var kan man hitta dina framblinkers??? Ser verkligen så orginal BMW ut o så modernt rundar ju av hela fronten utan en massa konstiga lexus stuk på...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.