|
|
|
|---|---|
Njuren |
Hur många liter olja ska man ha för oljebyte på e39?? BMW - i nöd och lust |
|
Beror ju på vad du har för motor i den... Smidigast är ju att kolla i instruktionsboken. |
|
|
Knappa in ditt chassinummer här, så får du upp oljevolymer mm.: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Njuren |
tACK SÅ MYCKET!betyder det att nästa oljesertvice så fylls motorn med 6,5 liter olja?Mekonomen säljer ju mest 4liters dunkar med slx olja BMW - i nöd och lust |
|
Den oljan som blir över om du byter själv, kan du använda nästa byte om du bara har locket på dunken påskruvat. På verkstäder fyller de oftast olja från oljefat eller bulktank. Det blir både billigare (för verkstaden i alla fall) och mer praktiskt. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Dragan525 |
Skulle man kunna byta olja en extra gång några hundra mil efter servicen?? det hade varit bra för motorn tror jag, eller är det onödigt?!...jag tycker det är mycket att köra nästan 2500mil på samma olja, det känns taskigt mot motorn hehe! BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE |
|
Jag byter själv halvvägs mellan ordinarie servicarna (dvs. ca 1250 mil mellan oljebytena). Men jag köper oljan rätt billigt och är pedant med oljan. Troligen onödigt, men det skadar inte motorn i alla fall! Byt alltid oljefilter när du byter oljan, annars kan den nya oljan lösa upp smuts i filtret och öka slitaget i förhållande till om man hade kört vidare på den gamla oljan! För övrigt är det inga problem för en bra helsyntetisk olja att hålla minst 4000mil under något sånär gynnsamma förhållanden i en frisk motor. "Trängsta sektorn" brukar faktiskt vara oljefiltrets livslängd! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.