|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om det bara finns ett läge på vindrutetorkarna på min 1602:a -71???Som det är nu så kan jag bara dra spaken emot mig och då kommer det spolarvätska samt att torkarna går några gånger,för jag spaken upp och neråt så sätts blinkersena igång...på vänster sida om ratten sitter helljuset och den spaken går inte att dra uppåt eller neråt så det kan väll inte vara felkopplat på min bil....nån som har nån ideé?Tycker ju att BMW redan 1971 har tänkt på att man kanske vill sätta på torkarna utan att få spolarvätska på rutan varje gång!! Sen undrar jag om alla gamla 3-serie fälgar med 4-hål passar på en 02:a d.v.s utan att det tar i skärmen.Nu har jag 4 st E21 fälgar(13") typ krysseker som tar i lite om man svänger till lite kraftigt vilket är synd med tanke på att skärmen tar lite skada...tänkte dock om nån vet någon 13" gärna 14" fälg som passar bra på en 02:a utan skärmbräddare?? Tack på förhand! BMW CS Nr:05043 Mvh Ricke | |
|
Om du menar tvåhastighets torkare så fanns ju det redan på tidigt 60-tal så det borde du också ha. Blir inte riktigt klok på din beskrivning, sitter torkare/spolning i blinkersspaken? FP |
|
|
Ricke Det finns två hastigheter på dina torkare. På min-73 touring trycker jag yttre änden på höger spak inåt, där har du första hastigheten på torkarna. Till höger om instrumenteringen sitter en dragknapp med torkarsymboler på, dra ut denna samt tryck återigen på yttre änden på höger spak = andra hastigheten. |
|
|
TT:r:Tack för svaret!!!!Lustig lösning tycker jag...ska genast testa om det är som du säger på min bil också. Ingen som vet nått om några fälgar som passar till en 1602:a?? /Ricke BMW CS Nr:05043 Mvh Ricke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.