AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.549

Förenade Bil Malmö..verkstaden sämre sista tiden !?

sk
42
skytten74
320i Touring -97
Hej!

Är det fler än jag som tycker att man har fått sämre service, bemötande på verkstaden på Förenade Bil i Malmö Östra Tullg. sista året ??

Sista gångerna jag lämnat i min bil där har det strulat med att den inte blivit klar i tid trots att dom lovat. Dom har inga bilar att låna ut. Dom verkar stresssade. Jag är inte så säker på att dom verkligen gör det man betalar för.

Jag har innan alltid haft bra förtroende för dom, men efter en del incidenter sista året, har jag snart tappat tålamodet. Lämnar snart bilen till "nisse på hörnan", han vill nog ha kunderna tillbaka i alla fall. Trodde faktiskt att Förenade Bil inte tillhörde den skaran av serviceverkstäder som Robert Ashberg tog upp i Insider, jag är inte helt övertygad än så länge!! Jag menar att dom har inte den kundkretsen som Volvo, så dom borde tänka lite mera på att vårda deras kunder, tycker jag.

/Mattias

//BMW - Alltid snäppet före \\
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
I och med att du skriver sista gångerna så antar jag att du tänker byta verkstad!

;)

sk
42
skytten74
320i Touring -97
Jag hade tänkt prova F-Bil i Fosie, men jag tänkte ge centrum en chans till. Nu blir det nog nån annan hädanefter.

Wendels i Trelleborg som säljer BMW och Lotus och andra sportbilar annoserar om BMW-Service i världsklass :) Det är tidigare ägaren på Wendels i Malmö som har detta. Pratat med killen som servar där, han har jobbat på BMW i Australien och Tyskland och i England, verkade duktig och väldigt trevligt bemötande, skall nog lämna den där nästa gång...

/Mattias

//BMW - Alltid snäppet före \\
Förenadebil i Fosie är mkt bättre! Wendels i Trelleborg är säkert väldigt bra också, var ägare till Wendels i Fosie tidigare och en mycket trevlig och serviceinriktad kille.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.