AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
531

Bussningar trodde jag...

DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Nu har bilen varit en runda på verkstaden. Bytte olja och filter i samma veva. Den egentliga anledningen till besöket var knarr från bakvagnen. Något som av många sades komma från bärarmbussningarna. Men efter bilen gåtts igenom visade det sig att fjädrarna bak (ja, båda två) var av. Killen innan mig hade nog haft noll koll på bilen. 2700 kostade hela kalaset och får ses som ganska ok. Han sa att inget annatt akut fanns på bilen att göra. Dock så fanns en del av knarret kvar. Han visate varför. Det var tydligen så att bussningen som sitter i mitten av bakvagnen (eller hur jag nu skall förklara det) lät. Inte bussningen i sig, den var i bra skick, utan fästet. Det var rost där och det gjorde tt det lät. Något han sett på en del BMW bilar. Min var dock inte i så farligt skick att det kunde paja, mest ljuded som var resultatet.
Han sa att man kan svetsa det, men jag undrar vad sådant skulle gå på. Antingen plocka ner bakn sa han och svetsa så (ganska nära tanken dock, så den hade nog också behövt tas bort) eller skära upp baksätet och svetsa innifrån...
Någon som gjort liknande jobb tidigare? Prisideér?

Nåja, bilen slingrar sig inte fram mer iaf ;)

ha det fint...

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Hej..Måste det svetsas låter det ju allvarligt men aldrig att jag skulle skära upp golvet för att komma åt.Går det inte att rengöra och dränka med dinitrol Ml olja eller ngt?
Mvh dutta

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.